Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

992
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

781
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی ارزیابی آموزشی مبتنی بر معیار در آتلیه های طراحی معماری

صفحات

 صفحه شروع 441 | صفحه پایان 458

چکیده

آموزش معماری از موضوعات مهم در جریان رشد معماری است. یکی از ارکان مهم آموزش, ارزیابی است. ارزیابی, رایج ترین روش بازخورد در معماری است. در تحقیقاتی که در مورد ارزیابی انجام شده, توجه کمی به احساس و دریافت دانشجویان از فرایند ارزیابی شده است, در حالیکه به عنوان یکی از بزرگترین نارضایتی های دانشجویان شناخته شده است. هدف از این تحقیق, درک نظرات دانشجویان از روش های رایج ارزیابی است تا ضمن بررسی روش های سنجش توان طراحی دانشجویان, ارزیابی طرح و فرآیند, به شیوه ای جهت قضاوت پروژه های معماری در جهت ارتقای کیفیت داوری و آموزش در این رشته بپردازد و الگویی را در خصوص روش صحیح سنجش و داوری مبتنی بر اهداف و فرآیند طراحی, با اتکای بر معیارهایی که بر اساس اهداف آموزشی است, ارائه دهد. نمونه های این تحقیق, 40 نفر از دانشجویان مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دانشکده معماری دانشگاه سوره, به روش نمونه گیری خوشه ای, به صورت گروه های تمرکز است و از متخصصین برای وزن دهی به معیارها, به روش AHP استفاده شده است. درنهایت 5 معیار اصلی برای ارزیابی ارائه شد, از بین آنها توضیح انتقادی با وزن 38% از اهمیت بیشتری برخوردار است, بعد از آن توسعه ایده منتخب با 21%, کانسپت و راه حل طراحی, با 17% و 14% و در نهایت طرح نهایی با 10% کمترین اهمیت را از بین پنج معیار به خود اختصاص می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی آشتیانی، سیما، و مهدی نژادی، جمال الدین. (1398). ارائه الگوی ارزیابی آموزشی مبتنی بر معیار در آتلیه های طراحی معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(3 )، 441-458. SID. https://sid.ir/paper/155376/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی آشتیانی سیما، مهدی نژادی جمال الدین. ارائه الگوی ارزیابی آموزشی مبتنی بر معیار در آتلیه های طراحی معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(3 ):441-458. Available from: https://sid.ir/paper/155376/fa

    IEEE: کپی

    سیما رضایی آشتیانی، و جمال الدین مهدی نژادی، “ارائه الگوی ارزیابی آموزشی مبتنی بر معیار در آتلیه های طراحی معماری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 3 ، pp. 441–458، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155376/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button