مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,011
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

857
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ماهیت و منطق برنامه درسی رباتیک تربیتی در دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 497 | صفحه پایان 518

چکیده

 همزمان با تغییرات گسترده در اجتماع, استفاده از فناوری نیز گسترش یافته است. برای آماده سازی و مقابله موثر دانش آموزان با تحولات قرن حاضر, نیازمند طراحی و تدوین برنامه های درسی ویژه هستیم. رباتیک تربیتی, فناوری آموزشی پیشرفته ای است که مستلزم توجه ویژه است. در دهه گذشته, رباتیک تربیتی به مثابه یک ابزار ارزشمند در راستای شکوفاسازی و پرورش مهارت های شناختی/ اجتماعی دانش آموزان و پشتیبانی از یادگیری موضوعات علوم, ریاضیات, زبان و فناوری توجه و علاقه پژوهشگران و معلمان را جلب کرده است. هدف این نوشتار, تبیین جهت گیری فلسفی و مبانی رباتیک تربیتی در دوره ابتدایی است تا سیاست گذاران, مهندسان و برنامه ریزان بر اساس آن, الگوهای درسی را برای اجرا تدوین کنند. در این پژوهش, رباتیک تربیتی با استفاده از روش سنتزپژوهی مورد تحلیل و ترکیب قرار گرفت. اسناد و پژوهش های معتبر چهار دهه اخیر با استفاده از فن نمونه گیری هدفمند از نوع ملاک محور انتخاب شده و مورد واکاوی و دسته بندی قرار گرفت. یافته های سنتز حاکی از آن است که رباتیک در مدارس به دو صورت عمل می کند: الف) به منزله یک موضوع درسی مستقل؛ ب) یا به منزله یک توانمندساز آموزشی که در خدمت سایر موضوعات درسی است. توجیه منطقی رباتیک تربیتی, مبتنی بر نظریات سازنده گرایی شامل مبانی سه گانه معرفت شناختی (معرفت شخصی و چندرشته ای), روان شناختی (توجه به انگیزش, خلاقیت و. . . ) و جامعه شناختی (تعامل, آینده نگری و. . . ) است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    منصوری گرگر، رحیمه، حسینی خواه، علی، عالمی، مینو، و نیکنام، زهرا. (1398). ماهیت و منطق برنامه درسی رباتیک تربیتی در دوره ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(3 )، 497-518. SID. https://sid.ir/paper/155381/fa

    Vancouver: کپی

    منصوری گرگر رحیمه، حسینی خواه علی، عالمی مینو، نیکنام زهرا. ماهیت و منطق برنامه درسی رباتیک تربیتی در دوره ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(3 ):497-518. Available from: https://sid.ir/paper/155381/fa

    IEEE: کپی

    رحیمه منصوری گرگر، علی حسینی خواه، مینو عالمی، و زهرا نیکنام، “ماهیت و منطق برنامه درسی رباتیک تربیتی در دوره ابتدایی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 3 ، pp. 497–518، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155381/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button