مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,012
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,721
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازنمایی ویژگی های استادان موفق آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران از نظر اساتید و دانشجویان: مطالعه ای با روش پدیدارشناسی

صفحات

 صفحه شروع 327 | صفحه پایان 347

چکیده

 استادان و مربیان از ارکان اصلی فرآیند یاددهی یادگیری هستند که نقش انکارناپذیری در کیفیت زایی یا کیفیت زدایی نظام آموزشی ایفا می کنند. پژوهش حاضر با هدف شناسایی ویژگی های استادان موفق در نظام آموزش مجازی انجام شده است. بدین منظور از روش پدیدارشناسی برای شناسایی و بازنمایی عمق پدیده موردبررسی, استفاده شد. داده ها با استفاده از 14 مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته با دانشجویان و استادان دوره های مجازی دانشگاه تهران گردآوری شد. تحلیل داده ها مبتنی بر راهبرد هفت مرحله ای کُلایزی انجام شد. تحلیل مصاحبه ها, منجر به شناسایی و دسته بندی 4 مقوله اصلی شامل مهارت های الکترونیکی, ویژگی های آموزشی, ویژگی های پژوهشی و ویژگی های اخلاقی و رفتاری گردید. یافته ها نشان داد تدریس اثربخش در آموزش مجازی, مستلزم توانمندی های بیشتری نسبت به تدریس در دوره های حضوری است که به نظر می رسد این مهم, با ذهنیت موجود در استادان دانشگاهی و به ویژه متولیان نظام آموزش مجازی در دانشگاه ها, ناهمخوان است. بررسی وضعیت فعلی, وجود شکاف عمیق بین کیفیت مدرسان مورداستفاده در این دوره ها, با وضعیت موردنیاز, را آشکار ساخت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قربانخانی، مهدی، و صالحی، کیوان. (1396). بازنمایی ویژگی های استادان موفق آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران از نظر اساتید و دانشجویان: مطالعه ای با روش پدیدارشناسی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 11(4 )، 327-347. SID. https://sid.ir/paper/155429/fa

    Vancouver: کپی

    قربانخانی مهدی، صالحی کیوان. بازنمایی ویژگی های استادان موفق آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران از نظر اساتید و دانشجویان: مطالعه ای با روش پدیدارشناسی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛11(4 ):327-347. Available from: https://sid.ir/paper/155429/fa

    IEEE: کپی

    مهدی قربانخانی، و کیوان صالحی، “بازنمایی ویژگی های استادان موفق آموزش مجازی در نظام آموزش عالی ایران از نظر اساتید و دانشجویان: مطالعه ای با روش پدیدارشناسی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 11، no. 4 ، pp. 327–347، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155429/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button