مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

873
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

888
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد نظریه فازی در ارزشیابی دروس مهارتی: تولید چندرسانهای آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 339 | صفحه پایان 346

چکیده

 نیاز به سیستم هایی از سنجش و ارزشیابی که بتواند علاوه بر بعد شناختی ابعاد دیگر رشد را موردتوجه قرار دهد یکی از چالش های مطرح در آموزش بوده است. این مقاله با استفاده از معیارهای منطق فازی به ارزشیابی عملکرد درس تولید چندرسانه ای پرداخته و با استفاده از نرم افزار مطلب برای یک گروه 30نفره از دانشجویان دختر که به صورت تصادفی از میان دانشجویانی که واحد مذکور را برای ترم ششم تحصیلی در دانشگاه علامه طباطبایی اتخاذ نموده بودند( 50 نفر) پیاده سازی شد. نتایج حاصل با روش نمره گذاری معمول با آزمون پیرسون همبستگی داشت( 78/0 ) که حاکی از قوت اعتبار ساختاری در روش فازی بود. نتایج نشان داد متغیرهای کیفی مؤثر در تولید چندرسانه ای (موضوع, طراحی پیام, طراحی آموزشی و مهارت تولید) با استفاده از امکانات روش فازی قابل ارزشیابی است. بنابراین با توجه به ضرورت تقویت مهارت های عملی و کاربردی دانش آموزان در زندگی واقعی می توان در آموزش و ارزشیابی از قابلیت سیستم فازی استفاده کرد به طوری که جنبه های دیگر رشد یادگیرندگان چون بعد عاطفی, خلاقیت و یا مهارت های تولید ازنظر دور نماند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفرخانی، فاطمه. (1397). کاربرد نظریه فازی در ارزشیابی دروس مهارتی: تولید چندرسانهای آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(4 )، 339-346. SID. https://sid.ir/paper/155439/fa

    Vancouver: کپی

    جعفرخانی فاطمه. کاربرد نظریه فازی در ارزشیابی دروس مهارتی: تولید چندرسانهای آموزشی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1397؛12(4 ):339-346. Available from: https://sid.ir/paper/155439/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه جعفرخانی، “کاربرد نظریه فازی در ارزشیابی دروس مهارتی: تولید چندرسانهای آموزشی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 4 ، pp. 339–346، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155439/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button