مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,118
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,093
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املا نویسی دانش آموزان سوم دبستان مبتنی بر اصول طراحی

صفحات

 صفحه شروع 235 | صفحه پایان 247

چکیده

 هدف از انجام این تحقیق, بررسی تاثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املانویسی دانش آموزان مقطع سوم دبستان مبتنی بر اصول طراحی آموزشی می باشد. این پژوهش به صورت نیمه تجربی انجام پذیرفته است. جامعه و نمونه آماری این پژوهش شامل 62 نفر دانش آموز دختر پایه سوم دبستان مدرسه شهید مهدوی منطقه یک آموزش و پرورش شهر تهران می باشند. روش نمونه گیری در این پژوهش, تصادفی ساده بوده است. نمونه ها به دو گروه مساوی تقسیم و گروه آزمایش درس املا را با تاکید اصلی بر استفاده از برنامه تحت شبکه (محقق ساخته) به مدت سه ماه دریافت نمودند. گروه گواه نیز با استفاده از روش های سنتی مورد آموزش قرار گرفتند. تجزیه و تحلیل داده های به دست آمده با استفاده از میانگین و آزمون آماری t گروه های مستقل, نشان داد که بین استفاده از برنامه یادگیری الکترونیکی تحت شبکه و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع سوم دبستان در درس املا و مولفه های وابسته به آن شامل مهارت های دیداری, شنیداری و حرکتی در املانویسی ارتباط معنی داری وجود دارد. همچنین بین پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در درس املا با استفاده از روش آموزش تحت شبکه و روش سنتی تفاوت معنی داری قابل مشاهده است. به علاوه بین قابلیت های پیش نیاز در درس املا شامل مهارت های دیداری, شنیداری و حرکتی در پس آزمون گروه کنترل و آزمایش تفاوت معنی داری مشاهده گردید. نتایج در خصوص تفاضل نمرات پس آزمون گروه کنترل و آزمایش در املا فارسی تفاوت معنی داری نشان داد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ضرابیان، فروزان، رستگارپور، حسن، زندی، بهمن، سرمدی، محمدرضا، و فرج الهی، مهران. (1389). تاثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املا نویسی دانش آموزان سوم دبستان مبتنی بر اصول طراحی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 4(3)، 235-247. SID. https://sid.ir/paper/155501/fa

    Vancouver: کپی

    ضرابیان فروزان، رستگارپور حسن، زندی بهمن، سرمدی محمدرضا، فرج الهی مهران. تاثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املا نویسی دانش آموزان سوم دبستان مبتنی بر اصول طراحی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1389؛4(3):235-247. Available from: https://sid.ir/paper/155501/fa

    IEEE: کپی

    فروزان ضرابیان، حسن رستگارپور، بهمن زندی، محمدرضا سرمدی، و مهران فرج الهی، “تاثیر برنامه یادگیری الکترونیکی بر مهارت املا نویسی دانش آموزان سوم دبستان مبتنی بر اصول طراحی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 4، no. 3، pp. 235–247، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155501/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button