مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,509
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

647
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی در دانشجویان معماری

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 120

چکیده

 شناخت عوامل ذهنی و روانشناختی موثر در طراحی معماری, از شاخص های مهم آموزش معماری می باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی معماری در دانشجویان معماری دانشگاه غیر انتفاعی دیلمان انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان کارشناسی ناپیوسته رشته معماری دانشگاه دیلمان می باشد که بر اساس فرمول تخمین حجم نمونه در جامعه محدود تعداد 65 نفر از دانشجویان با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب و با پرسش نامه آزمون هوش هیجانی برادبری و گریوز (2004) مورد آزمون قرار گرفتند. از نمرات طراحی معماری 2 و معدل دانشجویان به ترتیب به عنوان شاخص-های پیشرفت در طراحی و پیشرفت تحصیلی استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده های پژوهش علاوه بر روش های آمار توصیفی از روش های آماراستنباطی شامل تحلیل همبستگی و آزمون T مقایسه میانگین برای نمونه های مستقل و آزمون T تک نمونه ای از طریق نرم افزار SPSS استفاده گردید. نتایج پژوهش, حاکی از نبود رابطه معنی دار بین هوش هیجانی با دو شاخص طراحی معماری 2 و پیشرفت تحصیلی دانشجویان معماری می باشد, همچنین یافته ها نشان داد هوش هیجانی در دانشجویان دختر و پسر رشته معماری این دانشگاه تفاوت معنی داری ندارند. در مجموع با توجه به تاثیر هوش هیجانی در موفقیت شغلی و عدم رابطه با مهارت های معماری ضروری است دانشگاه در جهت افزایش هوش هیجانی دانشجویان معماری آموزش های لازم را برگزار نمایند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نازی دیزجی، سجاد. (1391). بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی در دانشجویان معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(2)، 109-120. SID. https://sid.ir/paper/155526/fa

    Vancouver: کپی

    نازی دیزجی سجاد. بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی در دانشجویان معماری. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛7(2):109-120. Available from: https://sid.ir/paper/155526/fa

    IEEE: کپی

    سجاد نازی دیزجی، “بررسی رابطه هوش هیجانی و مهارت های طراحی در دانشجویان معماری،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 2، pp. 109–120، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155526/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button