مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,979
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر کاربرد دست سازه های آزمایشگاهی بر کیفیت آموزش فیزیک

صفحات

 صفحه شروع 139 | صفحه پایان 151

چکیده

 امروزه در تلاش برای بهبود و ارتقای فرایند یادگیری, استفاده از روش های فعال و نوینبه جای روش های سنتی در آموزش, بسیار ضروری است. از جمله روش های فعال در تدریس علوم تجربی, روش دست به کار و روش آزمایشگاهی است. در این راستا برای جبران برخی از کمبودهای امکانات آزمایشگاهی استفاده از وسایل, ابزارهای ساده و دست سازه ها پیشنهاد می گردد. لذا در این پژوهش سعی شده است تاثیر استفاده از دست سازه های آزمایشگاهی بر یادگیری و سطوح شناختی بلوم (دانش, فهم و کاربرد) در دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه در یکی از مباحث فیزیک (مبحث شکست نور هندسی) بررسی شود. شیوه تحقیق از نوع شبه آزمایشی به روش طرح چهارگروهی سولومون می باشد و جامعه آماری آن کلیه دانش آموزان دختر پایه اول متوسطه شهرستان دهگلان و حومه آن به تعداد 527 نفر است. نمونه آماری شامل چهارگروه است که مجموعا 97 نفر هستند. انتخاب دبیرستان محل اجرای طرح و انتخاب کلاس ها و اختصاص آنها به گروه های آزمایش و گواه تصادفی است. در گروه های آزمایش تدریس همراه با استفاده از دست سازه ها است و در گروه های گواه, تدریس به روش سنتی بوده است. نتایج حاصل از تحلیل های آماری, در سطح 5% (0.05>p) تفاوت معنی داری را بین گروه های گواه و آزمایش در زمینه های یادگیری و کاربرد نشان داده است, که نشان دهنده موثرتر بودن استفاده از دست سازه ها در یادگیری و سطح کاربرد در مبحث شکست نور نسبت به روش سنتی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سیدی، سمیرا، احمدی، فاطمه، نصری، صادق، و صدرالاشرافی، مسعود. (1391). بررسی تاثیر کاربرد دست سازه های آزمایشگاهی بر کیفیت آموزش فیزیک. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(2)، 139-151. SID. https://sid.ir/paper/155529/fa

    Vancouver: کپی

    سیدی سمیرا، احمدی فاطمه، نصری صادق، صدرالاشرافی مسعود. بررسی تاثیر کاربرد دست سازه های آزمایشگاهی بر کیفیت آموزش فیزیک. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛7(2):139-151. Available from: https://sid.ir/paper/155529/fa

    IEEE: کپی

    سمیرا سیدی، فاطمه احمدی، صادق نصری، و مسعود صدرالاشرافی، “بررسی تاثیر کاربرد دست سازه های آزمایشگاهی بر کیفیت آموزش فیزیک،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 2، pp. 139–151، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155529/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button