مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,565
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,097
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری فیزیک با نظام آموزش فردی و مقایسه آن با نظام آموزش سنتی

صفحات

 صفحه شروع 119 | صفحه پایان 126

کلیدواژه

آموزش فردی (PSI)Q3

چکیده

 به منظور بهبود فرآیند یادگیری و تثبیت آموخته ها, توجه به تفاوت های فردی فراگیران الزامی است. نظام آموزش فردی (PSI) یکی از روش های آموزشی است که به روشنی تفاوت های فردی یادگیرنده را لحاظ می نماید. در این پژوهش کیفیت یادگیری فیزیک را با نظام آموزش فردی و نظام آموزش سنتی مورد مقایسه قرار دادیم. بدین منظور, طرح درس مبتنی بر PSI برای مبحث انتخابی از کتاب درسی فیزیک پایه دوم متوسطه طراحی شد. برای نمونه آماری این پژوهش, دو کلاس به شیوه تصادفی ساده از کلاس های دوم متوسطه دخترانه انتخاب شد. درکلاس اول روش PSI و در کلاس دیگر روش آموزش سنتی به اجرا در آمد. این پژوهش از نظر نحوه گردآوری داده ها و روش کار در رده تحقیقات نیمه آزمایشی است. نتایج نشان می دهد, روش PSI به مراتب بهتر از روش آموزش سنتی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، فاطمه، صفری همت آبادی، طوبی، شکرباغانی، اشرف السادات، و کردنوقابی، رسول. (1390). یادگیری فیزیک با نظام آموزش فردی و مقایسه آن با نظام آموزش سنتی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(2)، 119-126. SID. https://sid.ir/paper/155396/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی فاطمه، صفری همت آبادی طوبی، شکرباغانی اشرف السادات، کردنوقابی رسول. یادگیری فیزیک با نظام آموزش فردی و مقایسه آن با نظام آموزش سنتی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1390؛6(2):119-126. Available from: https://sid.ir/paper/155396/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه احمدی، طوبی صفری همت آبادی، اشرف السادات شکرباغانی، و رسول کردنوقابی، “یادگیری فیزیک با نظام آموزش فردی و مقایسه آن با نظام آموزش سنتی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 2، pp. 119–126، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155396/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button