Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1785
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1785

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6072
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6072

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    944
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 944

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2468
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2468

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    175-187
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1005
  • دانلود: 

    432
چکیده: 

در سال های اخیر توجه به کیفیت و گسترش آموزش های مهارتی به منظور تربیت سرمایه های انسانی خلاق و ماهر رشد چشمگیری داشته است. در این مقاله با ارزیابی مدل های مختلف آمادگی الکترونیکی و با اتکا بر مطالعات تطبیقی و تحلیل اطلاعات حاصل از مطالعات ملی، چارچوب مفهومی جامعی برای ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در کشور طراحی شده است. بدین منظور، مدلی مبتنی بر اقتضائات بومی ایران طراحی شده و اجزای آن از طریق پرسشنامه به محک نظر حدود 60 تن از خبرگان ملی گذاشته شده است. مدل مذکور برای ارزیابی آمادگی مهارت آموزی الکترونیکی در ایران ارائه شده که شامل سه بعد اصلی: «آمادگی زیرساخت سخت»، «آمادگی تمهیدات نرم»، «آمادگی نظارت، ارزیابی و هماهنگی» همراه با پانزده شاخص است که مدل جامعی را برای ارزیابی نظام آموزش مهارتی کشور ارائه می کند. مدل حاصل می تواند چارچوب مناسبی برای ارزیابی و اندازه گیری میزان توسعه یافتگی مهارت آموزی الکترونیکی در کشور باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1005

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 432 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    189-197
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    966
  • دانلود: 

    289
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان پاسخگویی برنامه درسی رشته صنایع چوب در هنرستان ها به نیازهای بخش صنعت در استان تهران انجام شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل هنرآموزان، هنرجویان، برنامه ریزان درسی در رشته صنایع چوب و مدیران و سرپرستان صنایع چوب در استان تهران می باشد. به علت محدود بودن جامعه آماری در حوزه آموزش، نمونه آماری شامل تمام هنرآموزان، هنرجویان سال سوم و برنامه ریزان (شامل اعضای کمیسیون تخصصی تالیف کتب درسی) به روش سرشماری انجام شد و در حوزه صنعت به روش تصادفی ساده 50 نفر از صاحبان صنعت انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از ابزار پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. نتایج نشان می دهد که دیدگاه پاسخگویان در باره انطباق محتوای کتابهای مورد بررسی با نیازهای بازار کار دارای پراکندگی و تفاوت های فاحشی می باشد. از نظر برنامه ریزان درسی محتوای کتاب های درسی از انطباق قابل قبول و زیادی برخوردار است، در حالی که از نظر هنرآموزان و هنرجویان صاحبان صنعت این انطباق در حد متوسط می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 966

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 289 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    199-204
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    6224
  • دانلود: 

    3106
چکیده: 

اضطراب ریاضی از عواملی است که عملکرد در درس ریاضی را تحت تاثیر قرار می دهد. این اضطراب علاوه بر عوامل فردی و محیطی از عوامل فرهنگی و نقش جنسیتی نیز تاثیر می پذیر د. در این مقاله سعی شده تا تاثیر این عوامل بر عملکرد در درس ریاضی مورد بررسی قرار گیرد. بدین منظور پژوهشی توصیفی از نوع همبستگی انجام شد.جامعه آماری عبارت بود از کلیه دانش آموزان دختر و پسر مقطع متوسطه سال اول، دوم، سوم (رشته انسانی) مدارس دولتی و غیر دولتی شهرستان دامغان، که در سال 1389-90 مشغول به تحصیل بوده اند. حجم نمونه شامل 300 نفر بود که 150 نفر آنها را دانش آموزان دختر و 150 نفر آنها را دانش آموزان پسر تشکیل می دادند. نمونه ها با روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. جهت سنجش اضطراب ریاضی دانش آموزان از مقیاس اضطراب ریاضی، چیو و هنری 1990 استفاده گردید. این مقیاس دارای چهار بعد (اضطراب ارزیابی ریاضی، یادگیری، حل مساله، معلم ) است. نتایج تحقیق نشان داد که از بین مولفه های اضطراب ریاضی، تنها اضطراب یادگیری ریاضی توانست عملکرد در درس ریاضی را پیش بینی کند، اما تفاوت میان دانش آموزان دختر و پسر در اضطراب ریاضی معنادار نبود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6224

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3106 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    205-219
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    918
  • دانلود: 

    1058
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسی عملکرد دانش آموزان سال اول متوسطه در حل مسائل تعمیم جبری است. جامعه مورد مطالعه این پژوهش، دانش آموزان سال اول متوسطه شهرستان مبارکه است. نمونه مورد مطالعه، 80 نفر از دانش آموزان سال اول متوسطه دبیرستان های دخترانه است که به طور تصادفی انتخاب شده اند. داده های این پژوهش از پاسخ دانش آموزان به سوالاتی در ارتباط با تعمیم جبری، گرد آوری شده است. تحقیق حاضر از نوع کیفی و روش تحقیق مورد استفاده، توصیفی- تحلیلی با استفاده از تحلیل محتوا می باشد. یافته ها نشان داد که دانش آموزان در محاسبه عددی موارد خاص و شبه تعمیم ها، موفق تر از تعمیم های کلی بودند. همچنین دانش آموزان راهبردهای مختلفی شامل «حدس و آزمایش، رسم شکل، شمارش، تناسب، جایگزینی، بازگشتی، موضوع کلی، تنظیم روش، زمینه ای و خطی» را به صورت درست یا نامربوط برای رسیدن به تعمیم به کار بردند. با این حال بخش قابل ملاحظه ای از راه حل های درست ارائه شده برای برخی از مسائل مبتنی بر تفکر تجسمی است. از عمده ترین مشکل دانش آموزان در تعمیم جبری، می توان به عدم آشنایی آنان با مفهوم متغیر اشاره کرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 918

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1058 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    221-228
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1121
  • دانلود: 

    725
چکیده: 

این تحقیق با انگیزه پیاده سازی آموزش سیار در بین داوطلبان ورود به دانشگاه و با هدف ارائه چارچوبی نوین برای پذیرش آموزش سیار به تحقیق در مورد پذیرش آموزش سیار در میان داوطلبان ورود به دانشگاه می پردازد. در این پژوهش تعاریفی از آموزش سیار، مدل های مورد استفاده در این تحقیق (مدل پذیرش تکنولوژی، تئوری اشاعه نوآوری، مدل دلون و مک لین و مدل تلفیقی دآلبرگ- اورنی)، روش تحقیق و نتایج را مشاهده خواهید کرد. جامعه آماری، 3 آموزشگاه کنکور است که 190 نفر داوطلب ورود به دانشگاه دارد. ابزار مورد استفاده پرسش نامه بوده است و به منظور بررسی پایایی پرسش نامه از آلفای کرونباخ استفاده شد. برای بررسی روابط بین متغیرها از تکنیک تحلیل ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون ساده استفاده شده است. در پایان مشاهده خواهید کرد که چارچوب تحقیق با متغیرهای مهارت کار با تلفن همراه، برداشت ذهنی از سهولت استفاده، برداشت ذهنی از مفید بودن، رضایت کاربر، عدم وابستگی به زمان و مکان و پذیرش آموزش سیار تائید می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1121

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 725 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    229-238
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1807
  • دانلود: 

    1227
چکیده: 

هدف از انجام این تحقیق، بررسی رابطه آموزش های ضمن خدمت، میزان سابقه خدمت و تحصیلات با توانمندی شغلی معلمان است. این تحقیق در صدد پاسخگویی به این سوالات است که آیا بین آموزش های ضمن خدمت، سابقه خدمت و تحصیلات معلمان با توانمندی شغلی آنان رابطه ای وجود دارد؟ همچنین بین آموزش های ضمن خدمت و هر یک از مولفه های توانمندی رابطه ای وجود دارد؟ بدین منظور، معلمان زن مدارس راهنمایی شهرری به عنوان جامعه آماری مورد مطالعه قرار گرفتند. نمونه گیری به روش خوشه ای از میان سه ناحیه شهرری صورت گرفت. برای ارزیابی توانمندی شغلی و مولفه های مرتبط با آن از پرسش نامه ای مشتمل بر 5 مولفه و 34 گویه استفاده شد. پایایی پرسش نامه ذکر شده به روش محاسبه پایایی درونی (آلفای کرونباخ) صورت گرفته و 0.92 به دست آمد، روایی آن نیز با ارجاع و با استناد به توافق کارشناسان به دست آمد. روش تحقیق بکار گرفته شده توصیفی و از نوع همبستگی است. جهت تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، همبستگی پاره ای و رگرسیون به روش گام به گام) استفاده شد. نتایج تحقیق نشان داد که از میان سه عامل آموزش های ضمن خدمت، سابقه و تحصیلات، تنها آموزش ضمن خدمت به طور معناداری با توانمندی شغلی ارتباط دارد. همچنین بین آموزش ضمن خدمت و هر یک از مولفه های توانمندی شغلی، رابطه معناداری وجود ندارد. به طور کلی نتایج تحقیق حاکی از این است که آموزش های ضمن خدمت معلمان بر توانمندی شغلی آنان تاثیر دارد و آن را افزایش می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1807

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1227 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

فناوری آموزش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    239-249
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2484
  • دانلود: 

    1178
چکیده: 

با توجه به تاثیری که فضا می تواند بر خلاقیت و نوآوری محققین داشته باشد و جایگاه کارگروهی در این مقوله، تمرکز این مقاله بر کیفیت فضایی فضاهای جمعی در مراکز تحقیقاتی است که برای محدود کردن دامنه تحقیق مرکز تحقیقات معماری و شهرسازی برگزیده شده است. هدف از این پژوهش ارائه رهنمودهایی برای طراحی مراکز تحقیقاتی معماری و شهرسازی مبتنی بر افزایش خلاقیت و نوآوری محققین آن مرکز است. این پژوهش با استفاده از روش تحقیق پیمایشی صورت گرفته است. در این راستا پرسش نامه ای در مقیاس لیکرت تدوین شد تا تاثیر صفات فضایی خلوت، زیبایی، تنوع فضایی، انعطاف پذیری و همجواری یا رویت پذیری را، که به عنوان صفات فضایی موثر بر افزایش خلاقیت و نوآوری شناسایی شده اند، بر عوامل موثر در خلاقیت و نوآوری افراد، یعنی انگیزه، آرامش و آسایش کالبدی، تعاملات و تفکر خلاق، تعیین کنند. این پرسش نامه توسط 90 نفر از اعضای هیات علمی و دانشجویان دوره دکتری معماری و شهرسازی دانشگاه های سراسری شهر تهران تکمیل شده است. برای تحلیل داده های جمع آوری شده از شیوه آماری تحلیل واریانس با اندازه گیری مکرر (RM-ANOVA) استفاده شده است. در نهایت بر اساس تحلیل نتایج عددی، تاثیرپذیرترین عوامل موثر بر فرآیند خلاقیت و نوآوری از هر یک از صفات فضایی مشخص شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2484

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1178 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0