Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,736
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,258
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استفاده از الگوی سازنده گرایی برای افزایش دانش تلفیق تکنولوژی

صفحات

 صفحه شروع 155 | صفحه پایان 164

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین اثر استفاده از الگوی سازنده گرایی بر دانش تلفیق تکنولوژی دانشجو معلمان انجام شد. دانش تکنولوژیکی پداگوژیکی محتوا (TPACK) به عنوان یک چارچوب مطالعه و اندازه گیری دانش تلفیق تکنولوژی انتخاب شد. نمونه پژوهشی شامل 22 معلم دانشجومعلم دوره کارشناسی تکنولوژی آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بودند که از میان 174 دانشجویی که در سال تحصیلی 1393-1394 در این رشته مشغول به تحصیل بودند به روش نمونه گیری غیرتصادفی انتخاب شدند. به منظور پاسخگویی به سوالات پژوهشی, از روش پژوهش کیفی- کمی استفاده شد و داده های مورد نیاز برای پاسخگویی به سوالات پژوهش از طریق پرسش نامه, مصاحبه, مشاهده و نسخه های پیشرفت پروژه درسی جمع آوری گردید. اطلاعات جمع آوری شده به دو شیوه کیفی و کمی تجزیه و تحلیل شد. تحلیل کمی نتایج حاصل از آزمون تی استیودنت حاکی از افزایش معنادار میزان TPACKدر گروه نمونه, پس از آموزش با لگوی سازنده گرایی بود. همچنین اطلاعات به دست آمده از تحلیل کیفی داده ها, تاثیر مثبت فعالیت های انجام شده در یک محیط سازنده گرا را به تفکیک بر روی هر یک از مولفه های TPACK آشکار نمود. تعامل های درون گروهی و بین گروهی میان دانشجومعلمان و مدرس, همراه با دریافت بازخورد از مهم ترین عوامل موثر برای افزایش دانش تلفیق تکنولوژی شناخته شد. همچنین یادگیری از راه انجام دادن به عنوان فعالیت موثر برای آماده کردن معلمان برای تلفیق تکنولوژی در تدریس پیشنهاد گردید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسینی، زهرا. (1394). استفاده از الگوی سازنده گرایی برای افزایش دانش تلفیق تکنولوژی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 10(2)، 155-164. SID. https://sid.ir/paper/155552/fa

    Vancouver: کپی

    حسینی زهرا. استفاده از الگوی سازنده گرایی برای افزایش دانش تلفیق تکنولوژی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1394؛10(2):155-164. Available from: https://sid.ir/paper/155552/fa

    IEEE: کپی

    زهرا حسینی، “استفاده از الگوی سازنده گرایی برای افزایش دانش تلفیق تکنولوژی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 10، no. 2، pp. 155–164، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155552/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا