مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,286
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بهبود راهبردهای خواندن و درک مطلب انگلیسی دانش آموزان دبیرستان از طریق ارزشیابی پویا

صفحات

 صفحه شروع 101 | صفحه پایان 114

چکیده

 ارزشیابی خواندن و درک مطلب انگلیسی به شیوه سنتی به دلیل عدم ارائه بازخورد آموزشی کافی به فراگیر و نادیده گرفتن اصل ارتقای یادگیری و تربیت فراگیر مورد انتقاد قرار گرفته است. هدف این پژوهش, بررسی نقش میانجی گری در ارزشیابی پویا در بهبود راهبردهای خواندن و درک مطلب است. بدین منظور, چهار کلاس آموزش زبان انگلیسی (1) متشکل از 116 دانش آموز پسر در دو دبیرستان شهرستان همدان به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند, و کلاس ها به طور تصادفی به گروه آزمایش و کنترل تقسیم شدند. به منظور مقایسه اثربخشی دو شیوه مداخله مختلف, از تحلیل کوواریانس استفاده شد. در طول دوره مداخله, به گروه کنترل آزمون های خواندن غیر پویا داده شد, در حالی که گروه آزمایش در خلال آزمون های ارزشیابی پویا, با هدف به کارگیری راهبردهای درک مطلب, میانجی گری دریافت کردند. همچنین به تمامی شرکت کنندگان پرسش نامه راهبردهای خواندن و درک مطلب داده شد. نتایج نشان داد که آموزش راهبردهای خواندن و درک مطلب از طریق حاشیه نویسی در برگه های آزمون و میانجی گری های شفاهی در ارزشیابی پویا اثرات آنی و تاخیری مثبتی بر افزایش آگاهی و به کارگیری چنین راهبردهایی به ویژه برای دانش آموزانی داشت که پیشرفت تحصیلی پایین تری داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری گهر، منوچهر، و کرمی، مهدی. (1394). بهبود راهبردهای خواندن و درک مطلب انگلیسی دانش آموزان دبیرستان از طریق ارزشیابی پویا. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 10(2)، 101-114. SID. https://sid.ir/paper/155556/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری گهر منوچهر، کرمی مهدی. بهبود راهبردهای خواندن و درک مطلب انگلیسی دانش آموزان دبیرستان از طریق ارزشیابی پویا. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1394؛10(2):101-114. Available from: https://sid.ir/paper/155556/fa

    IEEE: کپی

    منوچهر جعفری گهر، و مهدی کرمی، “بهبود راهبردهای خواندن و درک مطلب انگلیسی دانش آموزان دبیرستان از طریق ارزشیابی پویا،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 10، no. 2، pp. 101–114، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155556/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button