مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,281
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد هوش عاطفی در فرایند آموزش طراحی معماری، جستاری در الزامات رشته معماری از حیث مهارت های عاطفی

صفحات

 صفحه شروع 845 | صفحه پایان 860

چکیده

 سیاری از روانشناسان شناخت گرا بر یکپارچه سازی وجوه شناختی و عاطفی آدمی تاکید می کنند. از میان نظریات مطرح شده در این راستا به ویژه در عرصه آموزش و یادگیری, نظریه معطوف به مفهوم"هوش عاطفی"شایان توجه است. این مفهوم تفاوت های افراد را در درک, پردازش و استفاده از اطلاعات عاطفی در فرایند شناخت و تفکر تبیین می کند. بررسی ها نشان می دهند که این تفاوت ها پیش بینی کننده ای قوی از موفقیت افراد در تحصیل, حرفه و حتی زندگی آن ها به شمار می رود. این پژوهش با رویکردی توصیفی-تحلیلی و با روش استدلال منطقی, با هدف درک نقش هوش عاطفی در اثربخشی آموزش معماری و به طور خاص آموزش طراحی معماری در کارگاه طراحی انجام شده است. در این راستا نقش هوش عاطفی شاگردان و اساتید معماری در مسائل مربوط به یادگیری ازجمله سازگاری, مشارکت و انگیزش و نیز در تفکر طراحی شاگردان معماری موردبررسی قرارگرفته است. نتایج نشان می دهد سطح هوش عاطفی شاگردان و حتی اساتید معماری می تواند به عنوان عاملی تعیین کننده در موفقیت شاگردان معماری به حساب آید. از سوی دیگر, ازآنجاکه پژوهش ها از قابلیت ارتقاء هوش عاطفی خبر می دهند؛ می توان سازوکارهایی را برای ارتقاء هوش عاطفی شاگردان معماری پیشنهاد کرد تا به عنوان راهکاری موثر برای یکپارچه سازی وجوه شناختی و عاطفی در برنامه کارگاه های طراحی معماری گنجانده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشم پور، پریسا، احمدی، معصومه، و ندیمی، حمید. (1398). کاربرد هوش عاطفی در فرایند آموزش طراحی معماری, جستاری در الزامات رشته معماری از حیث مهارت های عاطفی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(4 )، 845-860. SID. https://sid.ir/paper/155562/fa

    Vancouver: کپی

    هاشم پور پریسا، احمدی معصومه، ندیمی حمید. کاربرد هوش عاطفی در فرایند آموزش طراحی معماری, جستاری در الزامات رشته معماری از حیث مهارت های عاطفی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(4 ):845-860. Available from: https://sid.ir/paper/155562/fa

    IEEE: کپی

    پریسا هاشم پور، معصومه احمدی، و حمید ندیمی، “کاربرد هوش عاطفی در فرایند آموزش طراحی معماری, جستاری در الزامات رشته معماری از حیث مهارت های عاطفی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 4 ، pp. 845–860، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155562/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button