مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,386
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگویی برای برنامه درسی مبتنی بر موک در آموزش عالی با استفاده از نظریه داده بنیاد(مطالعه موردی؛ آموزش عالی ایران)

صفحات

 صفحه شروع 745 | صفحه پایان 758

چکیده

موک ها دوره های مبتنی بر وب هستند که از تاثیر فراوانی بر برنامه درسی آموزش عالی برخوردارند. هدف این پژوهش, تدوین الگوی مفهومی برنامه درسی مبتنی بر موک هادر آموزش عالی بود. پژوهش حاضر کیفی بوده و با استفاده از نظریه داده بنیاد انجام گرفت. جامعه آماری شامل متخصصان حوزه فناوری آموزشی و فناوری های آموزش عالی بودند که با استفاده از رویکرد نمونه گیری هدفمند و با مصاحبه نیمه ساختاریافته با 14 نفر, اشباع نظری در داده ها حاصل گردید. برای به دست آوردن اعتبار و روایی داده ها از روش مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده گردید. نتایج نشان داد مقوله محوری مطالعه حاضر الگوی برنامه درسی آموزش عالی است که در چهار بعد هدف, محتوا, روش های یاددهی-یادگیری و ارزشیابی تحلیل شد. این عناصر برنامه درسی بر مبنای شرایط علی قرار دارد و به راهبردهایی منجر می گردد. این شرایط و فرایند منجر به پیامدهایی در برنامه درسی آموزش عالی می شود. مجموعه این کنش و واکنش ها در بستر و زمینه ای صورت می پذیرد که قوت ها, ضعف ها, فرصت ها و تهدیدات, زمینه های لازم را برای این امر فراهم می آورند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری، اسماعیل، فتحی واجارگاه، کوروش، عارفی، محبوبه، و رضایی زاده، مرتضی. (1398). تدوین الگویی برای برنامه درسی مبتنی بر موک در آموزش عالی با استفاده از نظریه داده بنیاد(مطالعه موردی؛ آموزش عالی ایران). فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 13(4 )، 745-758. SID. https://sid.ir/paper/155574/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری اسماعیل، فتحی واجارگاه کوروش، عارفی محبوبه، رضایی زاده مرتضی. تدوین الگویی برای برنامه درسی مبتنی بر موک در آموزش عالی با استفاده از نظریه داده بنیاد(مطالعه موردی؛ آموزش عالی ایران). فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1398؛13(4 ):745-758. Available from: https://sid.ir/paper/155574/fa

    IEEE: کپی

    اسماعیل جعفری، کوروش فتحی واجارگاه، محبوبه عارفی، و مرتضی رضایی زاده، “تدوین الگویی برای برنامه درسی مبتنی بر موک در آموزش عالی با استفاده از نظریه داده بنیاد(مطالعه موردی؛ آموزش عالی ایران)،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 13، no. 4 ، pp. 745–758، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155574/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button