مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,693
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر برنامه درسی مدارس هوشمند بر علائم بیش فعالی دانش آموزان دوره ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 62

چکیده

 اختلال کمبودتوجه / بیش فعالی بر اساس وجود مشکلاتی در توجه, بازداری و جلوگیری از تکانشگری و سطح فعالیت تعریف می گردد. اغلب اوقات مشکلات دانش آموز مبتلا به این اختلال, در تمامی حیطه های تحصیلی, اجتماعی و رفتاری او تبلور می یابد. مدارس هوشمند از جمله مدارسی هستند که می توانند بسترهای آموزشی متفاوتی را برای دانش آموزان دارای این اختلال فراهم آورده به گونه ای که باعث بهبود وضعیت تحصیلی آنان بشوند. بر این اساس, هدف اصلی این پژوهش بررسی اثربخشی برنامه درسی مدارس هوشمند بر علایم بیش فعالی دانش آموزان مقطع ابتدایی بوده است. روش این پژوهش از نوع شبه آزمایشی و جامعه آماری شامل تمام دانش آموزان مقطع ابتدایی شهر کرمان (68325 نفر) در سال تحصیلی 94-93 بود. نمونه ای 162 نفره شامل 84 دانش آموز تحت آموزش مدارس هوشمند و 78 دانش آموز عادی از دو ناحیه شهر کرمان انتخاب شدند. علائم اختلال بیش فعالی به وسیله پرسشنامه کمبود توجه سوانسون, نولان و پلهام (SNAP) مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد که تفاوت معنی داری میان مدارس هوشمند و عادی در تاثیرگذاری بر علائم بیش فعالی دانش آموزان وجود داشت. بر این اساس, برنامه درسی مدارس هوشمند بر کاهش علایم بیش فعالی, علایم کمبود توجه و تکانشگری دانش آموزان اثر مثبتی داشت به طوری که این علائم در این دانش آموزان بهبود پیدا کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلاجقه تذرجی، سمیه، سلطانی، اصغر، و موسوی نسب، سیدمحمدحسین. (1396). تاثیر برنامه درسی مدارس هوشمند بر علائم بیش فعالی دانش آموزان دوره ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 12(1 )، 53-62. SID. https://sid.ir/paper/155600/fa

    Vancouver: کپی

    سلاجقه تذرجی سمیه، سلطانی اصغر، موسوی نسب سیدمحمدحسین. تاثیر برنامه درسی مدارس هوشمند بر علائم بیش فعالی دانش آموزان دوره ابتدایی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1396؛12(1 ):53-62. Available from: https://sid.ir/paper/155600/fa

    IEEE: کپی

    سمیه سلاجقه تذرجی، اصغر سلطانی، و سیدمحمدحسین موسوی نسب، “تاثیر برنامه درسی مدارس هوشمند بر علائم بیش فعالی دانش آموزان دوره ابتدایی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 12، no. 1 ، pp. 53–62، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155600/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button