مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,878
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 86

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی مقطع ابتدایی انجام شده است. روش پژوهش کیفی با استفاده از تحلیل مضمون روش استرلینگ (2001) می باشد. روش نمونه گیری مورد استفاده در پژوهش روش نمونه گیری هدفمند در حد اشباع می باشد. به منظور بررسی روایی محتوایی از دو ضریب نسبی روایی محتوا (CVR) و شاخص روایی محتوا (CVI) استفاده شد است. در پایان از نتایج تحلیل مضمون برای مضمون فراگیر توجه, 4 مضمون سازمان دهنده (توجه پایدار, توجه انتخابی, توجه متناوب و توجه تقسیم شده) و 22 مضمون پایه شناسایی گردید. و بر اساس مضامین به دست آمده بسته آموزش توجه تدوین و سپس مورد اعتباریایی قرار گرفت, که از اعتبار مناسب برخوردار بود. بنابراین علاوه بر روش های قبلی درمانگران می توانند از این بسته آموزشی برای دانش آزموان دارای اختلال نقص توجه/بیش فعالی استفاده کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عباسیان، مینا، شهنی ییلاق، منیجه، مکتبی، غلامحسین، و عابدی، احمد. (1399). تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی: یک مطالعه کیفی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 20(1 )، 73-86. SID. https://sid.ir/paper/96380/fa

    Vancouver: کپی

    عباسیان مینا، شهنی ییلاق منیجه، مکتبی غلامحسین، عابدی احمد. تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی: یک مطالعه کیفی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1399؛20(1 ):73-86. Available from: https://sid.ir/paper/96380/fa

    IEEE: کپی

    مینا عباسیان، منیجه شهنی ییلاق، غلامحسین مکتبی، و احمد عابدی، “تدوین برنامه آموزش توجه برای دانش آموزان دارای اختلال نقص توجه / بیش فعالی: یک مطالعه کیفی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 20، no. 1 ، pp. 73–86، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96380/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button