مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,860
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد تدریس استادان با تاکید بر آموزش مهندسی

صفحات

 صفحه شروع 315 | صفحه پایان 324

چکیده

ارزشیابی مستمر از کیفیت تدریس استادان, تاثیر به سزایی بر ارتقای کیفیت آن ها دارد. نحوه اجرای ارزشیابی و معیارهایی که برای ارزیابی استفاده می شود به نوبه خود بسیار مهم است. در این تحقیق ضمن بررسی روش های رایج برای ارزیابی کیفیت تدریس, معیارهای جدیدی پیشنهاد می گردد. تحقیق حاضر سعی بر آن دارد تا با انتخاب افراد مورد مطالعه در رشته های فنی و مهندسی از نظرات دانشجویان و استادان رشته های فنی, در شناسایی معیارهای ارزیابی تدریس استاد علاوه بر دروس نظری از عملکرد تدریس استاد در دروس کارگاهی, آزمایشگاهی و پروژه ها بهره ببرد و به اهدافی نو دست یابد. در ارائه معیارهای جدید شاخص های معیارهای مربوط به بررسی طرح درس, رفتار حرفه ای, سوالات امتحانی, رفتار اجتماعی, بررسی موردی از دانش آموختگان و عملکرد استاد در دروس کارگاهی, آزمایشگاهی, پروژه و پایان نامه های دانشجویی مد نظر قرار گرفت. برای شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد تدریس استادان, تحقیق از نوع توصیفی - پیمایشی صورت گرفت. حجم نمونه شامل 340 نفر دانشجو و 106 نفر استاد بود که نظرات آن ها در مورد معیارهای ارزیابی کیفیت تدریس استادان جمع آوری شد. تجزیه و تحلیل داده ها توسط نرم افزار spss نسخه 16 انجام شده است. نظرات استادان و دانشجویان با استفاده از این نرم افزار پردازش گردید. نتایج نشان می دهد, از نظر استادان معیارهای طرح درس, برنامه زمان بندی در جلسات کلاسی با رعایت سرفصل ها و از نظر دانشجویان ارائه جزوه درسی, پاسخ گویی به سوالات, استفاده از مثال های مناسب, میزان مهارت های استاد در دروس عملی, میزان مشارکت و سرپرستی پروژه ها و پایان نامه های دانشجویی از مهمترین معیارهای ارزیابی کیفیت تدریس استادان است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمودی صاحبی، موسی، نصری، صادق، و قلی نیا قلزم، حمید. (1392). شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد تدریس استادان با تاکید بر آموزش مهندسی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 7(4)، 315-324. SID. https://sid.ir/paper/155606/fa

    Vancouver: کپی

    محمودی صاحبی موسی، نصری صادق، قلی نیا قلزم حمید. شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد تدریس استادان با تاکید بر آموزش مهندسی. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1392؛7(4):315-324. Available from: https://sid.ir/paper/155606/fa

    IEEE: کپی

    موسی محمودی صاحبی، صادق نصری، و حمید قلی نیا قلزم، “شناسایی معیارهای ارزیابی عملکرد تدریس استادان با تاکید بر آموزش مهندسی،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 7، no. 4، pp. 315–324، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155606/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button