مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

981
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

557
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پژوهشی در نگرش استادان زبان خارجی نسبت به خود ارزیابی

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 72

چکیده

 ارتقا آموزش زبان و پس آنگاه ارزیابی آن, نیازمند تغییر بنیادی در نگرش استادان و نیز فراگیران در زمینه شیوه های جدید آموزش و ارزیابی است و هیچ تغییری در این گستره ها بدون به وجود آمدن اعتقاد نسبت به کارآمدی شیوه های جدید و نیز وجود تمایل و انگیزه میان استادان و فراگیران برای عملی کردن آن تغییرات و شیوه ها امکان پذیر نیست. پژوهش حاضر با هدف بررسی معلمان ایرانی زبان خارجی, در زمینه بکارگیری شیوه ای جدید از سنجش به نام خود ارزیابی (Self Assessment) طراحی شده است. برای تحقق این هدف پرسشنامه ای به 32 تن از استادان زبان تمام وقت و حق التدریسی دانشگاه ها داده شد. این پرسشنامه که توسط نویسندگان این مقاله تنظیم شده بود, نگرش استادان را مورد پرسش قرار می داد. این استادان به تدریس زبان های انگلیسی, آلمانی, ایتالیایی, و اردو اشتغال دارند و به استادان با تجربه, با سابقه تدریس 10 سال به بالا, و استادان جوان, با سابقه تدریس کمتر از 5 سال, تقسیم شدند. نتایج به دست آمده حاکی از آن بود که استادان زبان نسبت به عملی بودن شیوه های جدید سنجش به طور عام و خودارزیابی به طور خاص نگرشی منفی دارند. همچنین مشاهده شد که این قضیه بین استادان با تجربه جدی تر بوده و نوعی وابستگی شدیدتر نسبت به شیوه های متداول در آنها وجود دارد. اگرچه استادان جوان تا حدودی با شیوه های جدید آشنایی دارند, این آشنایی ناگزیر منجر به استفاده از این شیوه ها نمی شود. در توضیح این حالت می توان گفت استادان بر این باورند که سپردن اختیار سنجش به فراگیران, از قدرت و نفوذ آنان در کلاس می کاهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، عباسعلی، و جوادی، گیتی افروز. (1389). پژوهشی در نگرش استادان زبان خارجی نسبت به خود ارزیابی. پژوهش زبان های خارجی، -(57)، 55-72. SID. https://sid.ir/paper/83319/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی عباسعلی، جوادی گیتی افروز. پژوهشی در نگرش استادان زبان خارجی نسبت به خود ارزیابی. پژوهش زبان های خارجی[Internet]. 1389؛-(57):55-72. Available from: https://sid.ir/paper/83319/fa

    IEEE: کپی

    عباسعلی رضایی، و گیتی افروز جوادی، “پژوهشی در نگرش استادان زبان خارجی نسبت به خود ارزیابی،” پژوهش زبان های خارجی، vol. -، no. 57، pp. 55–72، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/83319/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button