مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

992
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

725
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان همخوانی نتایج راهبردهای مختلف ارزشیابی تدریس استادان

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 70

چکیده

 این پژوهش با هدف تعیین میزان همخوانی نتایج راهبردهای مختلف ارزشیابی از تدریس استادان پژوهشی از نوع توصیفی- همبستگی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق دانشجویان, دانش آموختگان و اعضای هیات علمی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه کردستان در سال 1391 بودند. ابزار پژوهش, پرسشنامه اقتباس شده از کاربرگ های وزارت علوم, تحقیقات و فناوری بود. پایایی پرسشنامه ها با استفاده از آزمون آلفای کرونباخ تایید شد. برای تحلیل داده ها از آزمون ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شد. یافته ها نشان داد که بین میانگین نمره های ارزشیابی استادان بر اساس راهبردهای مختلف ارزشیابی تفاوت وجود دارد. استادان و همتایان آنان نمره های بالاتری به کیفیت تدریس داده بودند. تجزیه و تحلیل رگرسیون گویای آن بود که نتایج ارزیابی دانشجویان, دانش آموختگان, همتایان و خودارزیابی, اگرچه می تواند 21 درصد از واریانس ارزشیابی کارفرمایان را تبیین کند اما از لحاظ آماری معنی دار نبود. با توجه به نتایج متفاوت حاصله از راهبردهای مختلف ارزشیابی تدریس, ضروری است برای ارزشیابی جامع استادان, ضمن استفاده از ابزارهای مناسب سنجش, از تلفیق راهبردهایی متنوع برای شناسایی نقاط ضعف و قوت کیفیت تدریس استادان استفاده شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شیربگی، ناصر، سلیمی، جمال، و حیدری، فرهاد. (1394). بررسی میزان همخوانی نتایج راهبردهای مختلف ارزشیابی تدریس استادان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، 5(12)، 49-70. SID. https://sid.ir/paper/255204/fa

    Vancouver: کپی

    شیربگی ناصر، سلیمی جمال، حیدری فرهاد. بررسی میزان همخوانی نتایج راهبردهای مختلف ارزشیابی تدریس استادان. مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی[Internet]. 1394؛5(12):49-70. Available from: https://sid.ir/paper/255204/fa

    IEEE: کپی

    ناصر شیربگی، جمال سلیمی، و فرهاد حیدری، “بررسی میزان همخوانی نتایج راهبردهای مختلف ارزشیابی تدریس استادان،” مطالعات اندازه گیری و ارزشیابی آموزشی، vol. 5، no. 12، pp. 49–70، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/255204/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button