Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

799
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پایایی ابزار ارزشیابی کیفیت آموزش استادان

صفحات

 صفحه شروع 38 | صفحه پایان 46

چکیده

 سابقه و هدف: ارزشیابی استادان یکی از ابزارهای مهم در فرآیندهای آموزشی است که با استفاده از روش های مختلف از جمله نظرخواهی از دانشجویان انجام می گیرد. این امر در حال حاضر یکی از مسائل بحث برانگیز آموزشی است و موضع گیری های مختلفی در مورد آن وجود دارد. لذا این مطالعه با هدف بررسی پایایی نظر دانشجویان در رشته ها یا ترم های مختلف در مورد استادانی که درس یکسانی را برای آن ها تدریس می کردند انجام گرفت.مواد و روش ها: در مطالعه مقطعی- تحلیلی حاضر, ارزشیابی 40 نفر از استادان که به صورت سرشماری انتخاب شده اند, توسط 89 گروه از دانشجویان انجام شد. هر یک از این استادان درس تئوری واحدی را به چند گروه تدریس می کردند. سوالات در چهار حیطه دسته بندی شدند. نتایج کلی ارزشیابی هر استاد به صورت میانگین نمره کلی با استفاده از آمار توصیفی و آزمون همبستگی مورد بررسی قرار گرفتند. پایایی با ضریب آلفای کرونباخ تعیین شد.یافته ها: پایایی پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ 0.96 به دست آمد. بیشترین پایایی مربوط به حیطه مهارت های تدریس (a=0.81). رابطه معنی داری بین امتیاز گزینه های مربوط به یک استاد که توسط چند گروه داده شده بود وجود داشت. ارتباط بین میانگین کل و نمره کل نیز با P<0.001 معنی دار بود.استنتاج: پرشسنامه ارزشیابی استادان دارای پایایی بالایی است. پایایی تمام حیطه های ارزشیابی بالاتر از حد مطلوب می باشد. بنابراین به نظر می رسد که نظرخواهی از دانشجویان در این زمینه با استفاده از پرسشنامه مناسب یکی از روش های مطلوب است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فخری، مولود، یعقوبیان، محبوبه، محسنی بندپی، محمدعلی، عنایتی، احمدعلی، احمدشیروانی، مرجان، و تیرگرفاخری، حافظ. (1390). بررسی پایایی ابزار ارزشیابی کیفیت آموزش استادان. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، 21(86)، 38-46. SID. https://sid.ir/paper/466580/fa

    Vancouver: کپی

    فخری مولود، یعقوبیان محبوبه، محسنی بندپی محمدعلی، عنایتی احمدعلی، احمدشیروانی مرجان، تیرگرفاخری حافظ. بررسی پایایی ابزار ارزشیابی کیفیت آموزش استادان. مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)[Internet]. 1390؛21(86):38-46. Available from: https://sid.ir/paper/466580/fa

    IEEE: کپی

    مولود فخری، محبوبه یعقوبیان، محمدعلی محسنی بندپی، احمدعلی عنایتی، مرجان احمدشیروانی، و حافظ تیرگرفاخری، “بررسی پایایی ابزار ارزشیابی کیفیت آموزش استادان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی مازندران (نامه دانشگاه)، vol. 21، no. 86، pp. 38–46، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/466580/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا