مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

811
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA

صفحات

 صفحه شروع 185 | صفحه پایان 194

چکیده

 هدف این مقاله بررسی و شناسایی عوامل موثر بر سیستم یادگیری سیار در دانشگاه های ایران می باشد. «تئوری رفتار برنامه ریزی شده», «تئوری اشاعه نوآوری», «الگوی پذیرش فناوری» و «تئوری فعالیت های منطقی» از تئوری های معروفی هستند که موضوع پذیرش فناوری های نوین را در سیستم های اجتماعی مورد بحث قرار می دهند. در این تحقیق با توجه به سادگی و دارا بودن طیف وسیعی از ویژگی های مفید از مدل فعالیت مستدل (Theory of reasoned action) جهت ارزیابی و شناسایی عوامل موثر بر سیستم یادگیری سیاراستفاده می شود. در واقع این مدل, مادر سایر مدل ها محسوب می شود و می توان گفت که سایر مدل ها به نوعی از این مدل مشتق گرفته شده است. مدل شامل یک متغیر وابسته «قصد یادگیری سیار» و سه متغیر مستقل شامل «تمایل به یادگیری سیار», «کنترل رفتاری» و «ذهنیت یادگیری سیار» می باشد.شاخص های مربوط به رفتار دانشجویان در برابر یادگیری سیاربه صورت پرسشنامه درآمده و بین نمونه های آماری تحقیق (142 نفر از اساتید, کارشناسان و دانشجویان دانشگاه امیرکبیر) توزیع و تکمیل شده است. بر اساس نتایج به دست آمده, بین قصد یادگیری سیار دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هر یک از سه عامل اثرگذار مدل, رابطه مستقیم و معناداری وجود دارد. همچنین بر اساس نتایج به دست آمده, عملکرد قصد یادگیری سیار, بیشترین تاثیر را به ترتیب از ذهنیت یادگیری سیار, تمایل به یادگیری سیار و کنترل رفتاری می پذیرد. از بین متغیرهای اثرگذار بر قصد یادگیری سیار بر اساس مدل TRA, متغیر ذهنیت و آگاهی یادگیرنده, مهم ترین متغیر شناسائی شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، مریم، شیری احمدآبادی، محمدابراهیم، و عسگری مقدم، رضا. (1391). ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، 6(3)، 185-194. SID. https://sid.ir/paper/155613/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی مریم، شیری احمدآبادی محمدابراهیم، عسگری مقدم رضا. ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA. فناوری آموزش (فناوری و آموزش)[Internet]. 1391؛6(3):185-194. Available from: https://sid.ir/paper/155613/fa

    IEEE: کپی

    مریم احمدی، محمدابراهیم شیری احمدآبادی، و رضا عسگری مقدم، “ارزیابی و رتبه بندی عوامل موثر بر موفقیت پیاده سازی یادگیری سیار در دانشگاه ها با استفاده از مدل TRA،” فناوری آموزش (فناوری و آموزش)، vol. 6، no. 3، pp. 185–194، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/155613/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button