مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

345
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه چشم ساکن در کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین

صفحات

 صفحه شروع 281 | صفحه پایان 293

چکیده

 هدف مطالعه حاضر مقایسه چشم ساکن کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین بود. در این مطالعه علی مقایسه ای, 40 کودک 7 تا 14 ساه شهر اصفهان به صورت نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند. شرکت کنندگان در مطالعه حاضر تکلیف پرتاب کردن و دریافت کردن را 10 مرتبه انجام دادند. هنگام اجرای تکلیف موردنظر, داده های چشم ساکن به وسیله دستگاه ردیابی چشم مدل ارگونیر (Ergoneers) ثبت و توسط نرم افزار Dikablis 3. 1, تحلیل شد. پس از بررسی نرمال بودن داده ها, داده ها به روش آماری تی مستقل و ضریب همبستگی پیرسون در سطح معنا داری 05/0تحلیل شد. نتایج آزمون تی مستقل نشان داد که کودکان با تبحر حرکتی بالا در شروع چشم ساکن (0001/0 P=), پایان چشم ساکن (023/0 P=), دوره چشم ساکن (0001/0 P=) و عملکرد گرفتن (0001/0 P=) در مقایسه با کودکان با تبحر حرکتی پایین بهتر عمل کردند. همچنین نتایج نشان داد که در هر دو گروه کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین, بین عملکرد گرفتن با شروع چشم ساکن ارتباط منفی معنادار و با پایان چشم ساکن و دوره چشم ساکن ارتباط مثبت معنا داری وجود دارد. به طور کلی نتایج تحقیق حاضر نشان داد که متغیر چشم ساکن از متغیرهای موثر و مرتبط با عملکرد حرکتی و همچنین متناسب با سطح خبرگی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فهیمی، حامد، عرب عامری، الهه، و حمایت طلب، رسول. (1398). مقایسه چشم ساکن در کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 11(3 )، 281-293. SID. https://sid.ir/paper/159395/fa

    Vancouver: کپی

    فهیمی حامد، عرب عامری الهه، حمایت طلب رسول. مقایسه چشم ساکن در کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1398؛11(3 ):281-293. Available from: https://sid.ir/paper/159395/fa

    IEEE: کپی

    حامد فهیمی، الهه عرب عامری، و رسول حمایت طلب، “مقایسه چشم ساکن در کودکان با تبحر حرکتی بالا و پایین،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 11، no. 3 ، pp. 281–293، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159395/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button