مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

860
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

714
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه تاثیر بار توجهی شناختی و شناختی- حرکتی بر اجرای تکلیف هماهنگی دو دستی

صفحات

 صفحه شروع 43 | صفحه پایان 55

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر, مقایسه تاثیر بار توجهی شناختی و شناختی- حرکتی بر اجرای تکلیف هماهنگی دودستی بود. 31 نفر از دانشجویان دختر دانشگاه شهید بهشتی با میانگین سنی 25±2 سال در این پژوهش شرکت داشتند که به صورت داوطلبانه انتخاب و به طور تصادفی به سه گروه کنترل (11 نفر), شناختی (10 نفر) و حرکتی (10 نفر) تقسیم شدند. افراد گروه کنترل, تکلیف مجرد هماهنگی دودستی, افراد گروه شناختی, تکلیف هماهنگی دودستی را همراه با تکلیف شمارش معکوس اعداد و افراد گروه شناختی- حرکتی, تکلیف هماهنگی دودستی را همراه با تکلیف زمان واکنش پا انجام دادند. برای سنجش اجرای تکلیف هماهنگی دودستی از آزمون هماهنگی دودستی مجموعه ابزار وینا و برای تحلیل داده ها از آزمون تحلیل واریانس یکطرفه و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد و سطح معناداری آماری P<0.05 بود. نتایج نشان داد که در اجرای تکلیف هماهنگی دودستی بین گروه کنترل با شناختی و گروه شناختی با حرکتی تفاوت معناداری وجود ندارد. همچنین تفاوت معناداری در اجرای تکلیف هماهنگی دودستی بین دو گروه کنترل با حرکتی مشاهده شد. در کل نتایج نشان داد تداخل دو تکلیف با ماهیت حرکتی بیشتر از تداخل دو تکلیف با ماهیت حرکتی و شناختی است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فارسی، علیرضا، عبدلی، بهروز، و کاویانی، مریم. (1390). مقایسه تاثیر بار توجهی شناختی و شناختی- حرکتی بر اجرای تکلیف هماهنگی دو دستی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(7)، 43-55. SID. https://sid.ir/paper/159450/fa

    Vancouver: کپی

    فارسی علیرضا، عبدلی بهروز، کاویانی مریم. مقایسه تاثیر بار توجهی شناختی و شناختی- حرکتی بر اجرای تکلیف هماهنگی دو دستی. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1390؛-(7):43-55. Available from: https://sid.ir/paper/159450/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا فارسی، بهروز عبدلی، و مریم کاویانی، “مقایسه تاثیر بار توجهی شناختی و شناختی- حرکتی بر اجرای تکلیف هماهنگی دو دستی،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 7، pp. 43–55، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159450/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button