مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,224
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

952
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ترکیب های مختلف موسیقی و حرکات هماهنگ بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان پسر 8 تا 14 ساله کم توان ذهنی آموزش پذیر

صفحات

 صفحه شروع 311 | صفحه پایان 331

چکیده

 در پژوهش حاضر تاثیر ترکیب های مختلف موسیقی و حرکات هماهنگ بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان عقب مانده ذهنی آموزش پذیر بررسی شد. به این منظور 40 کودک کم توان ذهنی پسر 8 تا 14 ساله, به طور تصادفی در چهار شیوه تمرینی شامل حرکات هماهنگ با زمینه موسیقی گام ماژور (ریتم سریع), حرکات هماهنگ با زمینه موسیقی گام مینور (ریتم کند), حرکات هماهنگ بدون زمینه موسیقی, و بدون تمرین - بدون موسیقی (کنترل) قرار گرفتند. برای اندازه گیری مشکلات رفتاری, از سیاهه راتر - نسخه والدین (فرم آ) استفاده شد. پیش آزمون قبل از دوره پژوهش و پس آزمون پس از دوازده هفته تمرین (36 جلسه) گرفته شد. برای تحلیل داده ها از روش آماری تحلیل واریانس یکراهه استفاده شد. نتایج نشان داد که شیوه تمرینی «حرکات هماهنگ همراه با موسیقی گام ماژور» مشکلات رفتاری کودکان را به طور معناداری (P<0.05) کاهش داد؛ اما شیوه های تمرینی «حرکات هماهنگ با زمینه موسیقی گام مینور» و « حرکات هماهنگ بدون زمینه موسیقی» کاهش معناداری در مشکلات رفتاری کودکان عقب مانده ذهنی ایجاد نکرد. در طول دوره پژوهش تغییر چشمگیر در نمره های مشکلات رفتاری شرکت کنندگان گروه کنترل دیده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نظری، مریم، موحدی، احمدرضا، و صفوی همامی، شیلا. (1394). تاثیر ترکیب های مختلف موسیقی و حرکات هماهنگ بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان پسر 8 تا 14 ساله کم توان ذهنی آموزش پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، 7(3)، 311-331. SID. https://sid.ir/paper/159507/fa

    Vancouver: کپی

    نظری مریم، موحدی احمدرضا، صفوی همامی شیلا. تاثیر ترکیب های مختلف موسیقی و حرکات هماهنگ بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان پسر 8 تا 14 ساله کم توان ذهنی آموزش پذیر. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1394؛7(3):311-331. Available from: https://sid.ir/paper/159507/fa

    IEEE: کپی

    مریم نظری، احمدرضا موحدی، و شیلا صفوی همامی، “تاثیر ترکیب های مختلف موسیقی و حرکات هماهنگ بر کاهش مشکلات رفتاری کودکان پسر 8 تا 14 ساله کم توان ذهنی آموزش پذیر،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. 7، no. 3، pp. 311–331، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159507/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button