مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,307
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تغییر پذیری تمرین و سن بر یادداری و انتقال دقت پرتاب از بالای شانه در کودکان

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 133

چکیده

 هدف از تحقیق, تعیین تاثیر تغییرپذیری تمرین و سن بر یادداری و انتقال دقت پرتاب از بالای شانه در کودکان است. به این منظور از آزمون تعدیل یافته دقت پرتاب از بالای شانه خلجی و شفیع زاده (1383) استفاده شد. نمونه منتخب شامل 48 کودک دختر راست دست (16 کودک در هر گروه 4-5-6 ساله) و روش نمونه گیری به صورت داوطلبانه بود. کودکان در هر گروه سنی بر اساس نمره های پیش آزمون به گروه تمرین ثابت و متغیر تقسیم شدند. گروه تمرین ثابت تنها با هدف 60×60 سانتیمتر تمرین کرد, در حالی که گروه تمرین متغیر با هدف های 90×90, 60×60 و 30×30 سانتیمتر به تمرین پرداخت. دوره اکتساب در 3 روز و هر روز شامل 4 دسته کوشش و هر دسته کوشش شامل 6 پرتاب با دست برتر بود. آزمون یادداری 24 ساعت پس از پایان دوره اکتساب اجرا شد. آزمون انتقال با تغییر در اندازه هدف پس از آزمون یادداری و آزمون انتقال تاخیری یک هفته بعد اجرا شد. به منظور تجزیه و تحلیل آماری داده ها از تحلیل واریانس عاملی مرکب و آزمون تعقیبی توکی استفاده شد. در آزمون یادداری تفاوت معنی داری بین گروه تمرین ثابت و متغیر مشاهده نشد (P>0.05). در آزمون های انتقال عملکرد, گروه تمرین متغیر بهتر از گروه تمرین ثابت بود (P>0.05). اثر اصلی سن در تمام مراحل تحقیق معنی دار بود و 6 ساله ها بهتر از 4 و 5 ساله ها بودند (P<0.05) اما بین 4 و 5 ساله ها اختلاف معنی داری وجود نداشت (P>0.05). سن آزمودنی ها بر عملکرد دقت پرتاب از بالای شانه تاثیر داشت و تغییر پذیری تمرین موجب بهبود عملکرد دقت پرتاب از بالای شانه کودکان دختر 4, 5 و 6 ساله در آزمون انتقال شد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهرزاد، ندا، بهرام، عباس، شفیع زاده، محسن، و صفاری، مرجان. (1388). تاثیر تغییر پذیری تمرین و سن بر یادداری و انتقال دقت پرتاب از بالای شانه در کودکان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، -(1)، 115-133. SID. https://sid.ir/paper/159572/fa

    Vancouver: کپی

    شهرزاد ندا، بهرام عباس، شفیع زاده محسن، صفاری مرجان. تاثیر تغییر پذیری تمرین و سن بر یادداری و انتقال دقت پرتاب از بالای شانه در کودکان. رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)[Internet]. 1388؛-(1):115-133. Available from: https://sid.ir/paper/159572/fa

    IEEE: کپی

    ندا شهرزاد، عباس بهرام، محسن شفیع زاده، و مرجان صفاری، “تاثیر تغییر پذیری تمرین و سن بر یادداری و انتقال دقت پرتاب از بالای شانه در کودکان،” رشد و یادگیری حرکتی-ورزشی (حرکت)، vol. -، no. 1، pp. 115–133، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/159572/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button