مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,481
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

658
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثر تمرین متغیر و تعداد کوشش های تمرینی بر اکتساب، یادگیری و انتقال سرویس والیبال در کودکان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 62

چکیده

 هدف از تحقیق حاضر بررسی اثر تمرین متغیر و تعداد کوشش های تمرین بر اکتساب, یادگیری و انتقال یک مهارت سرویس والیبال می باشد. بدین منظور 40 دانش آموز (میانگین 11.2 سال) در دو گروه مساوی تمرین متغیر و ثابت به صورت تصادفی قرار گرفتند. شرکت کنندگان هر دو گروه در طی مرحله تمرین 450 کوشش را به ترتیبی انجام دادند که پس از هر 150 کوشش یک آزمون یادداری و یک آزمون انتقال به عمل آمد. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون های t مستقل و ANOVA تجزیه و تحلیل شد. نتایج نشان داد که بیشتر شدن تعداد کوشش ها در مرحله اکتساب, سبب یادگیری در هر دو مرحله یادداری و انتقال می شود (ارزش p هم در یادداری و هم در انتقالP=0.001 ). اما اثر نوع تمرین در مرحله یادداری مشاهده نشد (p=0.21). در حالی که در آزمون انتقال این اثر مشاهده شد (p=0.004). الگوی نتایج تحقیق حاضر پیشنهاد می کند وقتی که هدف کسب الگوی مهارت باشد تمرین به روش ثابت بهتر است, چرا که بیشتر شدن تمرین (بیشتر شدن تعداد کوشش های مرحله اکتساب), سبب بیشتر شدن اختلاف در بین دو گروه می شود. اما هنگامی که هدف یادگیری پارامتر است, استفاده از تمرین متغیر سودمند است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    حیرانی، علی، و صباغی، ایوب. (1391). اثر تمرین متغیر و تعداد کوشش های تمرینی بر اکتساب, یادگیری و انتقال سرویس والیبال در کودکان. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی، 3(9)، 53-62. SID. https://sid.ir/paper/240567/fa

    Vancouver: کپی

    حیرانی علی، صباغی ایوب. اثر تمرین متغیر و تعداد کوشش های تمرینی بر اکتساب, یادگیری و انتقال سرویس والیبال در کودکان. تحقیقات در علوم زیستی ورزشی[Internet]. 1391؛3(9):53-62. Available from: https://sid.ir/paper/240567/fa

    IEEE: کپی

    علی حیرانی، و ایوب صباغی، “اثر تمرین متغیر و تعداد کوشش های تمرینی بر اکتساب, یادگیری و انتقال سرویس والیبال در کودکان،” تحقیقات در علوم زیستی ورزشی، vol. 3، no. 9، pp. 53–62، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/240567/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button