مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,232
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

655
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نگرش مدیران بانک های خصوصی ایران نسبت به سنجش سودآوری مشتری

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 44

چکیده

 امروزه «مشتری گرایی» در سازمان ها به یک استراتژی تبدیل شده است, بنابراین داشتن اطلاعات در مورد مشتری اهمیت زیادی دارد. از جمله اطلاعات مهم, سودآوری مشتری است که حسابداری مدیریت با ابزارهای سنجش سودآوری مشتری,  آن را اندازه گیری می کند.فلسفه طراحی نظام سنجش سودآوری مشتریان, مهم دانستن سود متفاوتی است که هر ریال درآمد حاصل از ارتباط با مشتری های مختلف, ایجاد می نماید. سیستم یاد شده در شرکت های خدماتی, به ویژه بانک ها نیز کاربرد دارد.هدف این پژوهش, بررسی وضعیت موجود سنجش سودآوری مشتری در بانک های خصوصی ایران و نگرش مدیران این گونه بانک ها, نسبت به سنجش سودآوری مشتری است.یافته های پژوهش نشان می دهد که در بانک های خصوصی ایران, سیستم سنجش سودآوری مشتری توسعه نیافته است ولی, مدیران این قبیل بانک ها نسبت به برقراری و توسعه این سیستم, دیدگاه مثبتی دارند و معتقدند که اطلاعات مربوط به سودآوری مشتری در تصمیم های آنها درباره اعطای وام به مشتریان, تعیین بهای تسهیلات اعطایی, برقراری یا حذف رابطه با مشتریان, قیمت گذاری خدمات ارایه شده به مشتری و استراتژی های بازاریابی تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقایی، محمدعلی، و ملااحمد، سلیم. (1388). بررسی نگرش مدیران بانک های خصوصی ایران نسبت به سنجش سودآوری مشتری. پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، 1(1 (پیاپی 3/57))، 29-44. SID. https://sid.ir/paper/160424/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی محمدعلی، ملااحمد سلیم. بررسی نگرش مدیران بانک های خصوصی ایران نسبت به سنجش سودآوری مشتری. پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)[Internet]. 1388؛1(1 (پیاپی 3/57)):29-44. Available from: https://sid.ir/paper/160424/fa

    IEEE: کپی

    محمدعلی آقایی، و سلیم ملااحمد، “بررسی نگرش مدیران بانک های خصوصی ایران نسبت به سنجش سودآوری مشتری،” پیشرفت های حسابداری (علوم اجتماعی و انسانی شیراز)، vol. 1، no. 1 (پیاپی 3/57)، pp. 29–44، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/160424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button