مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

933
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تمرین های مهارت نوشتار در کلاس های آمادگی شرکت در آزمون های انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان ایران توسط دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 106

چکیده

 هدف از این تحقیق, ارزیابی تمرین های نوشتار زبان انگلیسی در مشهورترین دوره های آمادگی برای آزمون های آموزش انگلیسی به غیر انگلیسی زبانان در ایران شامل  IELTS, FCE, CAE و TOEFL می باشد. ابتدا معیارهای تناسب تمرین های نوشتار از دیدگاه فرآیندمدار به آموزش نوشتار گردآوری شدند و سپس از صد و چهارده شرکت کننده زبان آموز خواسته شد که بر اساس چک لیستی که پیش تر جمع آوری و معتبر گشته به ارزیابی تمرین های نوشتار بپردازند. مشاهده ای از اجرای تمرین ها در کلاس به عمل آمد و نیز مصاحبه ای از مدرسان درباره ماهیت کلی این دوره ها و انگیزه دانش آموزان انجام شد. بر اساس نیازها و اهداف زبان آموزان, چهار نوع اصلی این دوره ها به دو گروه تقسیم شدند: گروه اول (IELTS/TOEFL) و گروه دوم(FCE/CAE) . با استفاده از فرآیندهای آماری مربوطه, میانگین نمرات ارزیابی برای همه موارد چک لیست یک بار بین دو دوره IELTS و TOEFL در گروه اول و بار دیگر بین دو دوره آموزشی FCE وCAE  در گروه دوم محاسبه و مقایسه شدند. تفاوت های معناداری که به ویژه در مراحل نوشتار به دست آمدند در بخش نتایج تحقیق به تفصیل آمده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هاشمی، سیدمحمدرضا، خدادادی، ابراهیم، و یزدان مهر، الهام. (1388). ارزیابی تمرین های مهارت نوشتار در کلاس های آمادگی شرکت در آزمون های انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان ایران توسط دانش آموزان. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 52(212)، 77-106. SID. https://sid.ir/paper/160434/fa

    Vancouver: کپی

    هاشمی سیدمحمدرضا، خدادادی ابراهیم، یزدان مهر الهام. ارزیابی تمرین های مهارت نوشتار در کلاس های آمادگی شرکت در آزمون های انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان ایران توسط دانش آموزان. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1388؛52(212):77-106. Available from: https://sid.ir/paper/160434/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحمدرضا هاشمی، ابراهیم خدادادی، و الهام یزدان مهر، “ارزیابی تمرین های مهارت نوشتار در کلاس های آمادگی شرکت در آزمون های انگلیسی برای غیر انگلیسی زبانان ایران توسط دانش آموزان،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 52، no. 212، pp. 77–106، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/160434/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا