مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

انتقال مهارتها و استفاده از مهارت در زبان دوم در نگارش: مقایسه دانشجویان دوزبانه و سه زبانه با تاکید بر تئوری تعامل

صفحات

 صفحه شروع 115 | صفحه پایان 143

چکیده

 پژوهش حاضر انتقال بینابینی مهارتها و میزان استفاده از مهارت در زبان دوم را در میان دانشجویانی بررسی می کند که هم در زبانهای پیشین و هم در زبان انگلیسی در سطوح مختلف طبقه بندی شده اند. آزمون فرضها بر روی 75 زبان آموز دوزبانه (فارسی- انگلیسی) و سه زبانه (ترکی- فارسی- انگلیسی) صورت گرفت که تعداد 35 نفر متعلق به سطح پیشرفته انگلیسی بودند و 40 نفر مهارت زبانی متوسط داشتند. اطلاعات کیفی بیشتری نیز از طریق بیان روند ذهنی, جمع آوری شد. نتایج تجزیه و تحلیل آماری حاکی از این بود که: 1) بین مهارتهای نگارشی در چند زبان ارتباط معنی داری وجود دارد. 2) سه زبانه ها در مقایسه با دوزبانه ها بطور معنی داری عملکرد بهتری در نگارش زبان انگلیسی داشتند؛ اگر چه اطلاعات کیفی نشان داد میزان استفاده از زبان فارسی بعنوان یکی از زبانهای پیشین در هر دو گروه بالا بود. 3) هنگام نگارش که میزان انتقال بینابینی در میان زبان آموزان سطح پیشرفته در مقایسه با زبان آموزان سطح متوسط بطور معنی داری کم بود. نتایج این تحقیق در ارتباط با صورتهای مختلف تعامل بین زبانها و تدریس زبان خارجی برای چندزبانه ها مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مدیرخامنه، سیما. (1390). انتقال مهارتها و استفاده از مهارت در زبان دوم در نگارش: مقایسه دانشجویان دوزبانه و سه زبانه با تاکید بر تئوری تعامل. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، 5(7)، 115-143. SID. https://sid.ir/paper/160441/fa

    Vancouver: کپی

    مدیرخامنه سیما. انتقال مهارتها و استفاده از مهارت در زبان دوم در نگارش: مقایسه دانشجویان دوزبانه و سه زبانه با تاکید بر تئوری تعامل. مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)[Internet]. 1390؛5(7):115-143. Available from: https://sid.ir/paper/160441/fa

    IEEE: کپی

    سیما مدیرخامنه، “انتقال مهارتها و استفاده از مهارت در زبان دوم در نگارش: مقایسه دانشجویان دوزبانه و سه زبانه با تاکید بر تئوری تعامل،” مجله مطالعات آموزش و فراگیری زبان انگلیسی (نشریه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تبریز)، vol. 5، no. 7، pp. 115–143، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/160441/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button