مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

879
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

843
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تعیین نقش نیاز به شناخت و خودکارآمدی پیش آموزشی در پیش بینی انگیزش یادگیری داوطلبان دوره های آموزشی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 59

چکیده

 هدف این پژوهش تعیین نقش نیاز به شناخت و خودکارآمدی پیش آموزشی در پیش بینی انگیزش یادگیری داوطلبان دوره های آموزشی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان بود. روش پژوهش رابطه ای بود. جامعه آماری همه داوطلبان شرکت کننده در دوره های آموزشی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان از ابتدای تاسیس تاکنون بود, اما به دلیل نداشتن امکان دسترسی به همه این افراد, نمونه ای شامل 164 نفر از این کارآموزان که در بازه زمانی پاییز و زمستان 1391 در دسترس بودند, انتخاب شدند. افراد شرکت کننده به پرسشنامه های نیاز به شناخت (کاسیوپو, پتی و کائو, 1984), خودکارآمدی پیش آموزشی (کوئینونز, 1995) و انگیزش یادگیری (نو و ویلک, 1993) پاسخ دادند. داده ها با استفاده از ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل رگرسیون گام به گام تحلیل شدند. یافته های گام آخر تحلیل رگرسیون نشان داد که هر دو متغیر نیاز به شناخت و خودکارآمدی پیش آموزشی قادر به پیش بینی انگیزش یادگیری هستند و در مجموع 37 درصد از واریانس انگیزش یادگیری را تبیین می کنند (P<0.01).

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    دباشی، فرزانه، عریضی، حمیدرضا، نوری، ابوالقاسم، و اکرمی، ناهید. (1394). تعیین نقش نیاز به شناخت و خودکارآمدی پیش آموزشی در پیش بینی انگیزش یادگیری داوطلبان دوره های آموزشی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 16(2 (پیاپی 60))، 53-59. SID. https://sid.ir/paper/163636/fa

    Vancouver: کپی

    دباشی فرزانه، عریضی حمیدرضا، نوری ابوالقاسم، اکرمی ناهید. تعیین نقش نیاز به شناخت و خودکارآمدی پیش آموزشی در پیش بینی انگیزش یادگیری داوطلبان دوره های آموزشی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1394؛16(2 (پیاپی 60)):53-59. Available from: https://sid.ir/paper/163636/fa

    IEEE: کپی

    فرزانه دباشی، حمیدرضا عریضی، ابوالقاسم نوری، و ناهید اکرمی، “تعیین نقش نیاز به شناخت و خودکارآمدی پیش آموزشی در پیش بینی انگیزش یادگیری داوطلبان دوره های آموزشی مرکز کارآفرینی دانشگاه اصفهان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 16، no. 2 (پیاپی 60)، pp. 53–59، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163636/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button