مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,009
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی هیجانی رفتاری بر سازگاری عاطفی، اجتماعی و آموزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه پسر

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 116

چکیده

 هدف این پژوهش, بررسی اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی هیجانی رفتاری الیس بر سازگاری عاطفی, اجتماعی و آموزشی دانش آموزان متوسطه پسر شهرستان بستان آباد بود. نوع پژوهش, نیمه تجربی از نوع پیش آزمون- پس آزمون با گروه گواه بود. جامعه آماری شامل 680 دانش آموز پسر سال دوم و سوم مقطع متوسطه شهر بستان آباد در سال تحصیلی 94-1393 بودند که به شیوه نمونه گیری خوشه ای, گروه نمونه به تعداد 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و کنترل واگذار شدند. دانش آموزان پرسشنامه سازگاری (AISS سینها سینگ, 1997) را تکمیل کردند. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه مورد مداخله مشاوره گروهی عقلانی هیجانی رفتاری قرار گرفتند. تحلیل داده ها با استفاده از آزمون آماری کوواریانس نشان داد که بین گروه آزمایش و گواه پس از انجام مداخله آزمایشی در متغیرهای سازگاری کلی و مولفه های آن تفاوت معناداری وجود دارد (P<0.01). نتیجه این پژوهش نشان داد که مشاوره گروهی عقلانی هیجانی رفتاری می تواند سازگاری دانش آموزان متوسطه پسر را ارتقا دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پایدار، فرشید، حمیدی، فریده، و کارگر، مجید. (1397). اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی هیجانی رفتاری بر سازگاری عاطفی, اجتماعی و آموزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه پسر. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 19(1 (پیاپی 71) )، 108-116. SID. https://sid.ir/paper/163812/fa

    Vancouver: کپی

    پایدار فرشید، حمیدی فریده، کارگر مجید. اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی هیجانی رفتاری بر سازگاری عاطفی, اجتماعی و آموزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه پسر. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1397؛19(1 (پیاپی 71) ):108-116. Available from: https://sid.ir/paper/163812/fa

    IEEE: کپی

    فرشید پایدار، فریده حمیدی، و مجید کارگر، “اثربخشی مشاوره گروهی عقلانی هیجانی رفتاری بر سازگاری عاطفی, اجتماعی و آموزشی دانش آموزان دوره دوم متوسطه پسر،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 19، no. 1 (پیاپی 71) ، pp. 108–116، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button