هدف پژوهش، بررسی تاثیر آموزش رفتاری به مادران بر کاهش مشکلات عملکرد رفتاری فرزندان مبتلا به اختلال سلوک بود. روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون - پس آزمون با گروه کنترل بود. از این رو، تعداد 24 نفر از مادرانی که فرزندانشان به اختلال سلوک تشخیص داده شده بودند از مدارس ابتدایی شهر شیراز در سال 94-1393 تحصیلی به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب و با گمارش تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابزارهای پژوهش شامل فهرست رفتاری کودکان (آخنباخ و رسکولا، 2001) و پرسشنامه عملکرد رفتاری کودکان (ویگال و همکاران، 1998) بود. آموزش روش های اصلاح رفتار بارکلی (1998) در قالب 10 جلسه نود دقیقه ای در گروه آزمایشی اجرا شد. در پایان، دو گروه پرسشنامه عملکرد رفتاری را به عنوان پس آزمون تکمیل کردند. داده ها با استفاده از تحلیل کوواریانس یک راهه (ANCOVA) با استفاده از SPSS21 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. تحلیل نتایج بیانگر تاثیر کاربندی آزمایشی بر کاهش مشکلات رفتاری گروه آزمایشی نسبت به گروه کنترل بود (p<0.05). به طور کلی، یافته ها نشان داد که آموزش روش های اصلاح رفتار به مادران، مشکلات رفتاری فرزندان را کاهش می دهد.