مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

916
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,079
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر آموزش خودتعیین گری و جنسیت بر کمک طلبی دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 122 | صفحه پایان 136

چکیده

 این تحقیق باهدف تعیین تأثیر آموزش خودتعیین گری و جنسیت بر کمک طلبی دانشجویان در دانشجویان انجام شد. روش این پژوهش به صورت نیمه آزمایشی به همراه پیش آزمون-پس آزمون, پیگیری با گروه کنترل بود. جامعة آماری شامل کلیة دانشجویان دانشگاه فرهنگیان بیرجند در سال تحصیلی 96-1395 بودند. نمونه آماری شامل 80 دانشجوی دانشگاه فرهنگیان (40 نفر دختر و 40 نفر پسر) که به صورت داوطلبانه ثبت نام و به صورت تصادفی ساده در دو گروه آزمایش و کنترل قرار گرفتند. ابتدا بسته آموزشی تدوین و اعتباران مورد ارزیابی قرار گرفت و تأیید شد. سپس طی 12 جلسه برای دانشجویان گروه آزمایش آموزش داده شد. ابزارهای تحقیق شامل مقیاس کمک طلبی ریان و پنتریچ (1995) بود. داده ها با استفاده از آزمون تحلیل کوواریانس چند متغیره دوراهه و تک متغیری مورد تجزیه وتحلیل قرار گرفت. نتایج نشان داد آموزش خودتعیین گری بر کمک طلبی دانشجویان در مرحله پس آزمون و پیگیری تأثیر دارد (001/0>p). تأثیر جنسیت در مرحله پس آزمون در مرحله پس آزمون و پیگیری بر پذیرش کمک طلبی (05/0>p) معنادار است؛ و در مرحله پیگیری تعامل آموزش خودتعیین گری و جنسیت بر هیچ یک از متغیرها تأثیر معناداری ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلیلی، فرخ رو. (1398). تأثیر آموزش خودتعیین گری و جنسیت بر کمک طلبی دانشجویان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 20(1 (پیاپی 75) )، 122-136. SID. https://sid.ir/paper/163871/fa

    Vancouver: کپی

    جلیلی فرخ رو. تأثیر آموزش خودتعیین گری و جنسیت بر کمک طلبی دانشجویان. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1398؛20(1 (پیاپی 75) ):122-136. Available from: https://sid.ir/paper/163871/fa

    IEEE: کپی

    فرخ رو جلیلی، “تأثیر آموزش خودتعیین گری و جنسیت بر کمک طلبی دانشجویان،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 20، no. 1 (پیاپی 75) ، pp. 122–136، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163871/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button