مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,099
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,020
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر مشاوره گروهی مبتنی بر لنگرگاه های مسیر شغلی بر تصمیم گیری مسیر شغلی و مؤلفه های آن در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 102

چکیده

 این پژوهش با هدف تأثیر مشاوره گروهی مبتنی بر لنگرگاه های مسیر شغلی بر تصمیم گیری مسیر شغلی و مؤلفه های ارزیابی مناسب از خود, جمع آوری اطلاعات شغلی, انتخاب هدف, طرح ریزی برای آینده و حل مسئله در دانش آموزان متوسطه دوم انجام شد. روش پژوهش آزمایشی با طرح پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری همراه با گروه گواه بود. جامعة آماری این پژوهش شامل کلیة دانش آموزان متوسطه دوم مشغول به تحصیل در سال 96-1395 شهرستان سنندج بود. نمونه ای به حجم 60 نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای انتخاب شد. ابزار سنجش, پرسشنامه تصمیم گیری مسیر شغلی (بتز, کلین و تیلور, 1996) بود. برای گروه های آزمایش که یک گروه از دختران و یک گروه از پسران انتخاب شده بودند, 8 جلسة دوساعته مشاوره گروهی مبتنی بر لنگرگاه های مسیر شغلی ارائه شد. نتایج حاصل از تحلیل کوواریانس نشان داد به کارگیری مشاوره گروهی مبتنی بر لنگرگاه های مسیر شغلی میزان تصمیم گیری مسیر شغلی و کلیه مؤلفه های آن را در دانش آموزان دختر و پسر را به طور معنی داری در گروه مشاوره نسبت به گروه کنترل بهبود بخشید و نتایج پیگیری نشان داد این تأثیر در مدت یک ماه حفظ شده است (01/0>p). بدین ترتیب مشاوره لنگرگاه های مسیر شغلی می تواند به دانش آموزان در تصمیم گیری مسیر شغلی کمک نماید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    دست باز، انور، نیلفروشان، پریسا، و عابدی، محمدرضا. (1397). تأثیر مشاوره گروهی مبتنی بر لنگرگاه های مسیر شغلی بر تصمیم گیری مسیر شغلی و مؤلفه های آن در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، 19(4 (پیاپی 74) )، 93-102. SID. https://sid.ir/paper/163982/fa

    Vancouver: کپی

    دست باز انور، نیلفروشان پریسا، عابدی محمدرضا. تأثیر مشاوره گروهی مبتنی بر لنگرگاه های مسیر شغلی بر تصمیم گیری مسیر شغلی و مؤلفه های آن در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم. دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی[Internet]. 1397؛19(4 (پیاپی 74) ):93-102. Available from: https://sid.ir/paper/163982/fa

    IEEE: کپی

    انور دست باز، پریسا نیلفروشان، و محمدرضا عابدی، “تأثیر مشاوره گروهی مبتنی بر لنگرگاه های مسیر شغلی بر تصمیم گیری مسیر شغلی و مؤلفه های آن در دانش آموزان مقطع متوسطه دوم،” دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی، vol. 19، no. 4 (پیاپی 74) ، pp. 93–102، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/163982/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button