مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,876
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

423
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر تجارت بر توسعه هنر نقاشی جلفای اصفهان در عصر صفوی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 71

چکیده

 این مقاله از دیدگاه تاریخ اجتماعی هنر و با به کارگیری روش زایتگیست که بررسی زمینه تاریخی - اجتماعی را در پیدایش هنر جدید اجتناب ناپذیر می کند, نگاشته شده است؛ لذا این تحقیق برای دست یابی به شرایط تاریخی - اجتماعی موضوع مورد بحث از منابع اولیه (کتب و اسناد) قرون هفده, هجده و نوزده و منابع ثانویه در زمینه تاریخی - اجتماعی ظهور و توسعه هنر نقاشی مدرن توسط هنرمندان ارمنی جلفای اصفهان قرن هفدهم, که به علت کوچ اجباری ارامنه به شهر اصفهان در سال 1603 توسط شاه عباس صفوی به اصفهان آورده شده بودند, نگاشته شده است. در این مقاله به این مساله پرداخته خواهد شد که چگونه اعطای امتیازات تجاری از سوی شاه صفوی باعث رشد و رونق روزافزون تجار ارمنی در اصفهان شد و چگونه دامنه قدرت تجاری جوامع قومی ارامنه به سبب موضوع فوق الذکر به شهرهای مهم اروپایی گسترش یافت و چگونه سفرهای متعدد تجار آن ها را با هنر اروپایی و به خصوص نقاشی آشنا کرد و اقامت در سکونت گاه های اروپایی مزین به نقاشی, چه تاثیری بر آن ها در راستای تشویق هنر نقاشی به سبک مدرن گذاشت. مقاله با ترسیم اوضاع تاریخی - اقتصادی این دوره سعی خواهد کرد تا زمینه مادی به کارگیری نقاشی مدرن را به مثابه یک نیاز تا آن حد که هنرمندان سرآمدی در هنر نقاشی تربیت شوند و آثار چشم گیری در خانه های تجار و اغنیا و همچنین کلیساها به صورت نقاشی های دیواری به سبک مدرن برای تزیین از خود به جا گذارند, استخراج کند و نهایتا سعی خواهد کرد روند فرهنگ مادی و معنوی و یا به عبارتی دیگر پیوند تجارت و هنر از سوی یک قوم مهاجر را در یک بافت کاملا جدید در دیاسپورا نشان دهد و نیز می کوشد بر اساس شواهد تاریخی نشان دهد که می ناس نقاش ارمنی الاصل اصفهانی طلایه دار نقاشی مدرن در ایران است و سابقه نقاشی مدرن ایران نه به قرن نوزدهم بلکه به قرن هفدهم میلادی در این مرز و بوم می رسد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نرسیسیانس، امیلیا. (1390). تاثیر تجارت بر توسعه هنر نقاشی جلفای اصفهان در عصر صفوی. جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)، 3(2 (پیاپی 6))، 53-71. SID. https://sid.ir/paper/164059/fa

    Vancouver: کپی

    نرسیسیانس امیلیا. تاثیر تجارت بر توسعه هنر نقاشی جلفای اصفهان در عصر صفوی. جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)[Internet]. 1390؛3(2 (پیاپی 6)):53-71. Available from: https://sid.ir/paper/164059/fa

    IEEE: کپی

    امیلیا نرسیسیانس، “تاثیر تجارت بر توسعه هنر نقاشی جلفای اصفهان در عصر صفوی،” جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)، vol. 3، no. 2 (پیاپی 6)، pp. 53–71، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164059/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button