مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,009
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

253
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیلی بر خوانش مخاطبان تحصیلکرده امریکایی از فیلم های ضد اسلام هالیوود

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 101

چکیده

 در این مقاله, خوانش مخاطبان تحصیلکرده امریکایی از فیلم های ضد اسلام هالیوود مطالعه شده است. این مقاله با استفاده از رویکرد دریافت و ترکیب آن با گفتمان شرق شناسی, تجربه زیسته, ارتباطات بین فرهنگی و سواد رسانه ای مخاطب امریکایی را عناصر برجسته ای در برخورد با محتوای فیلم ها در نظر می گیرد. داده های لازم برای تحلیل به روش کیفی و از طریق مصاحبه اینترنتی با 22 دانشجوی امریکایی به دست آمده است. نتایج حاصل اگرچه قابل تعمیم نیست, اما نشان می دهد که اثار رسانه در شرایطی خاص صورت می پذیرد, اما مخاطب نیز با بالا بردن سواد رسانه ای خود که بخشی از آن ناشی از آگاهی اش از عملکرد سیاسی و اقتصادی رسانه هاست, در کنار برخورداری از تجربه مستقیم در خصوص مسائل بازنمایی شده, می تواند خوانشی متفاوت از آنچه نیت سازنده و تولیدکنندگان رسانه بوده است, داشته باشد. یافته ها نشان می دهند برای تشریح رابطه میان تجربه زیسته مخاطبان و میزان اثرگذاری فیلم ها باید مخاطبان به دو گروه تقسیم شوند: 1. پاسخگویان برخوردار از تجربه زیسته 2. پاسخگویان فاقد تجربه زیسته. بنابراین, با توجه به نتایجی که به دست آمد, فرضیه های تحقیق تایید می شود. تجربه زیسته افراد و آگاهی آنان از اعمال رسانه ای به عنوان دو عامل موثر در کاهش بازنمودهای هالیوود بوده اند. همچنین, این نتایج نشان می دهد که کاربست چنین رویکرد ترکیبی در این تحقیق نه توانسته به برجسته کردن عناصر اثرگذار در خوانش مخاطبان از فیلم کمک کند, و نه جایگاه هالیوود را در بین مخاطبان امریکایی و در شناساندن مسلمانان به آن ها مشخص کند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالهیان، حمید، و هومن، نیلوفر. (1390). تحلیلی بر خوانش مخاطبان تحصیلکرده امریکایی از فیلم های ضد اسلام هالیوود. جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)، 3(1 (پیاپی 5))، 73-101. SID. https://sid.ir/paper/164103/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالهیان حمید، هومن نیلوفر. تحلیلی بر خوانش مخاطبان تحصیلکرده امریکایی از فیلم های ضد اسلام هالیوود. جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)[Internet]. 1390؛3(1 (پیاپی 5)):73-101. Available from: https://sid.ir/paper/164103/fa

    IEEE: کپی

    حمید عبدالهیان، و نیلوفر هومن، “تحلیلی بر خوانش مخاطبان تحصیلکرده امریکایی از فیلم های ضد اسلام هالیوود،” جامعه شناسی هنر و ادبیات (نامه علوم اجتماعی)، vol. 3، no. 1 (پیاپی 5)، pp. 73–101، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164103/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button