مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,098
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

626
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش عوامل ساختاری، کنشی و رابطه ای در درونی شدن «اخلاق علم» در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 166

چکیده

 هدف این مقاله سنجش میزان درونی شدن «اخلاق علم» در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی و بررسی نقش عوامل ساختاری, کنشی و رابطه ای در ایجاد آن است. مدل نظری این مقاله بر تاثیر عوامل ساختاری (نظیر: اعمال کنترل های اجتماعی بازدارنده و تسهیل کننده در فرایند آموزش معیارهای اخلاق علم, اخلاق علم اساتید, سرمایه های فرهنگی اساتید و فرهنگ دانشگاهی), عوامل کنشی (شامل: اقتدارپذیری علمی دانشجویان و انگیزه های تحصیلی دانشجویان) و عوامل رابطه ای (شبکه تعاملات میان اساتید و دانشجویان) بر اخلاق علم دانشجویان تاکید داشت. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی در سه واحد دانشگاه آزاد اسلامی و نمونه آماری شامل 580 مورد از آنان بود. روش نمونه گیری «طبقه ای نامتناسب با حجم» و ابزار اندازه گیری یک «پرسشنامه محقق ساخته» بود. نتایج حاصله از آزمون مدل نظری با استفاده از روش «مدل سازی معادلات ساختاری» نشان داد که میزان اخلاق علم دانشجویان «بیش از حد متوسط» است. با این وجود, همین سطح از اخلاق علم دانشجویان در درجه اول از عوامل ساختاری و در درجه دوم از عوامل رابطه ای متاثر است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ستوده، هدایت اله، و بقایی سرابی، علی. (1390). نقش عوامل ساختاری, کنشی و رابطه ای در درونی شدن «اخلاق علم» در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی. پژوهش اجتماعی، 4(12)، 143-166. SID. https://sid.ir/paper/164895/fa

Vancouver: کپی

ستوده هدایت اله، بقایی سرابی علی. نقش عوامل ساختاری, کنشی و رابطه ای در درونی شدن «اخلاق علم» در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی. پژوهش اجتماعی[Internet]. 1390؛4(12):143-166. Available from: https://sid.ir/paper/164895/fa

IEEE: کپی

هدایت اله ستوده، و علی بقایی سرابی، “نقش عوامل ساختاری, کنشی و رابطه ای در درونی شدن «اخلاق علم» در میان دانشجویان تحصیلات تکمیلی،” پژوهش اجتماعی، vol. 4، no. 12، pp. 143–166، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/164895/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button