مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,760
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

حکمت های تعلیمی مشترک در شاهنامه فردوسی و نهج البلاغه

صفحات

 صفحه شروع 71 | صفحه پایان 93

چکیده

 شاهنامه فردوسی مجموعه ای دلپذیر از معارف ارزنده بشری است. دامنه این معارف آنچنان گسترده است که این اثر بزرگ را از زمره آثار حماسی محض فراتر برده و آن را به دایره المعارفی از اخلاق, علم و دانش, تعلیم و تربیت, عدل و داد تبدیل کرده است. با اندک تاملی در شاهنامه, تاثیر تعلیمات ادیان الهی را در آن در می یابیم اما آنچه در این زمینه بیشتر جلوه گری می کند, پیوند بسیار عمیق شاهنامه با مبانی اسلام و بهره مندی از قرآن و کلام امامان معصوم است. خطبه ها, نامه ها و کلمات قصار نهج البلاغه نیز دریای جوشانی از علم, فضل, تعلیم و تربیت و معارف ارزنده بشری است. در این مقاله سعی برآن است تا نکات تعلیمی مشترک در شاهنامه فردوسی و نهج البلاغه امام علی (ع) مورد بررسی قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اویسی کهخا، عبدالعلی. (1391). حکمت های تعلیمی مشترک در شاهنامه فردوسی و نهج البلاغه. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، 4(14)، 71-93. SID. https://sid.ir/paper/165293/fa

    Vancouver: کپی

    اویسی کهخا عبدالعلی. حکمت های تعلیمی مشترک در شاهنامه فردوسی و نهج البلاغه. پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)[Internet]. 1391؛4(14):71-93. Available from: https://sid.ir/paper/165293/fa

    IEEE: کپی

    عبدالعلی اویسی کهخا، “حکمت های تعلیمی مشترک در شاهنامه فردوسی و نهج البلاغه،” پژوهش نامه ادبیات تعلیمی (پژوهشنامه زبان و ادبیات فارسی)، vol. 4، no. 14، pp. 71–93، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/165293/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button