مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

285
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

479
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی تاثیر سیاست های گروه بندی واگن ها و زمانبندی حرکت بار بر انتشار آلاینده های لوکوموتیوهای دیزلی در شبکه ی راه آهن ایران

صفحات

 صفحه شروع 685 | صفحه پایان 696

چکیده

 راه آهن نقش عمده ای در جابجایی بار نسبت به سایر شیوه های حمل ونقل دارد و از طرفی استفاده بهتر از منابع راه آهن می تواند موجب کاهش هزینه ها و عوارضی مانند انتشار آلاینده ها ناشی از حمل ونقل در شبکه راه آهن شود. گروه بندی مناسب بار به مفهوم تجمیع واگن های باری در ایستگاه های تشکیلاتی راه آهن و جابجایی آن ها در قطاری مشترک در شبکه راه آهن است. گروه بندی مناسب واگن های باری با طرح زمان بندی اعزام مناسب در شبکه راه آهن می تواند موجب استفاده بهتر از توان کششی لوکوموتیوهای دیزلی به منظور کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده های آن ها شود. در این مقاله با تدوین یک برنامه نرم افزاری, شبکه راه آهن ایران برای ارزیابی گروه بندی و حرکت بار شبیه سازی شده است. به منظور دستیابی به نتایج دقیق اثر گروه بندی بار, مدل شبیه سازی این مطالعه با در نظرگیری هم زمان سه مسئله وابسته به هم زمان بندی, گروه بندی و تشکیل قطار ساخته شده است. در این مطالعه با توجه به تقاضای واقعی حمل کالا در کشور و سیاست های مختلف گروه بندی و زمان بندی حرکت قطار, هشت سناریو علاوه بر گزینه عدم انجام کار تعریف گردیده و انتشار آلاینده هایHC, CO, 〖 NO〗 _x, PM, 〖 SO〗 _2 و〖 CO〗 _2 برای هریک از این سناریوها بدست آمده است. تحلیل شبیه سازی این سناریوها نشان می دهد انتخاب همزمان سیاست عدم گروه بندی غیرضروری و سیاست زمان بندی انعطاف پذیر منجر به کاهش بیشتر در هزینه های ناشی از آلاینده های مورد مطالعه می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    معین الدینی، امین، و حبیبیان، میقات. (1397). ارزیابی تاثیر سیاست های گروه بندی واگن ها و زمانبندی حرکت بار بر انتشار آلاینده های لوکوموتیوهای دیزلی در شبکه ی راه آهن ایران. مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، 50(4 )، 685-696. SID. https://sid.ir/paper/165682/fa

    Vancouver: کپی

    معین الدینی امین، حبیبیان میقات. ارزیابی تاثیر سیاست های گروه بندی واگن ها و زمانبندی حرکت بار بر انتشار آلاینده های لوکوموتیوهای دیزلی در شبکه ی راه آهن ایران. مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)[Internet]. 1397؛50(4 ):685-696. Available from: https://sid.ir/paper/165682/fa

    IEEE: کپی

    امین معین الدینی، و میقات حبیبیان، “ارزیابی تاثیر سیاست های گروه بندی واگن ها و زمانبندی حرکت بار بر انتشار آلاینده های لوکوموتیوهای دیزلی در شبکه ی راه آهن ایران،” مهندسی عمران امیرکبیر (امیرکبیر)، vol. 50، no. 4 ، pp. 685–696، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/165682/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا