مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

431
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

708
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تأثیر سبک های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش های آزمون آیلت

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 47

چکیده

 مطالعه حاضر تلاشی است به منظور گسترش دانش ما در زمینه تأثیر سبک های مختلف یادگیری بر عملکرد داوطلبان ایرانی درسبک های یادگیری | نوع سوال | تفاوتهای فردی| آزمون آیلتس| ترجیحات شخصی. هدف پژوهش حاضر, بررسی سبک های مختلف یادگیری و میزان اثرگذاری آن ها بر کسب نمرات بالاتر و نیز عملکرد زبان آموزان در انواع پرسش هایسبک های یادگیری | نوع سوال | تفاوتهای فردی| آزمون آیلتس| ترجیحات شخصی است. در این تحقیق, 90 نفر از زبان آموزان رشته های مختلف تحصیلی شرکت کردند. ابزار مورد استفاده در این پژوهش شامل پرسش نامه سبک های شناختی طراحی شده از سوی کلب (1984) و نیز یکسبک های یادگیری | نوع سوال | تفاوتهای فردی| آزمون آیلتس| ترجیحات شخصی مدل است. نتایج تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار اس. پی. اس. اس. نشان داد که بیشتر داوطلبان دارای سبک شناختی بازتاب گرا هستند و به ترتیب پس از آن, داوطلبان عمل گرا, فعال گرا و نظریه پرداز قرار دارند. در این میان, داوطلبان عمل گرا عملکرد بهتری درسبک های یادگیری | نوع سوال | تفاوتهای فردی| آزمون آیلتس| ترجیحات شخصی در هر مهارت داشتند. نتایج واریانس یک طرفه (Anova One-Way) نشان داد که بین متعلق بودن به هرکدام از سبک های یادگیری | نوع سوال | تفاوتهای فردی| آزمون آیلتس| ترجیحات شخصیو میزان موفقیت درسبک های یادگیری | نوع سوال | تفاوتهای فردی| آزمون آیلتس| ترجیحات شخصی, تفاوت معناداری وجود دارد. به علاوه, میان متعلق بودن به هر یک از این سبک های یادگیری | نوع سوال | تفاوتهای فردی| آزمون آیلتس| ترجیحات شخصیو عملکرد زبان آموزان در انواع مختلفِ پرسش های آیلتسT ازجمله پرسش های تکمیل جمله و چهارگزینه ای, رابطه معناداری مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سجادی، منصوره، باقری، محمدصادق، و صدیقی، فیروز. (1398). تأثیر سبک های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش های آزمون آیلت. جستارهای زبانی، 10(5 (پیاپی 53 ))، 29-47. SID. https://sid.ir/paper/166129/fa

    Vancouver: کپی

    سجادی منصوره، باقری محمدصادق، صدیقی فیروز. تأثیر سبک های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش های آزمون آیلت. جستارهای زبانی[Internet]. 1398؛10(5 (پیاپی 53 )):29-47. Available from: https://sid.ir/paper/166129/fa

    IEEE: کپی

    منصوره سجادی، محمدصادق باقری، و فیروز صدیقی، “تأثیر سبک های یادگیری متفاوت در عملکرد زبان آموزان ایرانی در انواع مختلف پرسش های آزمون آیلت،” جستارهای زبانی، vol. 10، no. 5 (پیاپی 53 )، pp. 29–47، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/166129/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button