مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

16
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

روش های بهینه سازی آموزش مشارکتی با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در محیط های آموزشی گروهی و تعاملی

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 59

چکیده

آموزش مشارکتی به عنوان یکی از مؤثرترین رویکردهای یادگیری گروهی, با تأکید بر تعامل و همکاری میان فراگیران, نقشی کلیدی در توسعه مهارت های اجتماعی, حل مسئله و یادگیری عمیق ایفا می کند. با ظهور فناوری های نوینی همچون هوش مصنوعی (AI), فرصت هایی کم نظیر برای بهبود و ارتقای کیفیت این نوع آموزش فراهم شده است. هوش مصنوعی, با قابلیت های هوشمندانه خود از جمله تحلیل داده های پیچیده, شناسایی الگوهای رفتاری و ارائه راهکارهای سفارشی شده, می تواند شکاف های موجود در آموزش مشارکتی را برطرف ساخته و تجربه یادگیری فردی و گروهی را به سطحی جدید برساند. پژوهش حاضر به بررسی روش ها و تکنیک های هوش مصنوعی در بهینه سازی فرآیندهای یادگیری مشارکتی می پردازد و نقش ابزارهای پیشرفته ای همچون الگوریتم های یادگیری ماشینی, پردازش زبان طبیعی (NLP) و سیستم های توصیه گر در تحلیل تعاملات گروهی و ارائه پیشنهادهای آموزشی مختص به هر یادگیرنده را تبیین می کند. همچنین, تأثیر تحلیل داده های کلان بر شناسایی نقاط قوت و ضعف یادگیری گروهی و ارائه راهکارهای هوشمندانه برای بهبود تعاملات در محیط های تعاملی بررسی شده است. علاوه بر این, چالش هایی از جمله حریم خصوصی داده ها, مسائل اخلاقی, هزینه های بالا و نیاز به زیرساخت های فنی پیشرفته برای اجرای فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی در محیط های آموزشی نیز تحلیل شده و راهکارهایی عملی برای غلبه بر این موانع مطرح شده است. یافته ها نشان می دهند که استفاده از ابزارهای هوش مصنوعی می تواند نه تنها کیفیت و کارایی آموزش مشارکتی را بهبود بخشد, بلکه امکان ارزیابی مستمر فرآیندهای یادگیری و تطبیق آن ها با نیازهای افراد و گروه ها را فراهم کند. این پژوهش در نهایت, پیشنهاداتی برای تحقیقات و پیشرفت های آینده در راستای طراحی سیستم های هوشمند تعاملی ارائه می دهد که بتوانند تجربه یادگیری در محیط های گروهی و مشارکتی را دگرگون کنند.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button