مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

741
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

756
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل هزینه های نمایندگی در رابطه مدیر-مالک با استفاده از دیدگاه سیستمی

صفحات

 صفحه شروع 46 | صفحه پایان 89

چکیده

 انگیزه اولیه این پژوهش بر اساس خلأ موجود در پژوهش های پیشین شامل عدم توجه به همه مکانیسم ها و متغیرهای مرتبط در رابطه نمایندگی مدیر-مالک, عدم توجه به همبستگی و رابطه جایگزینی بین مکانیسم های تعدیل کننده هزینه های نمایندگی و از همه مهم تر عدم توجه به آثار بازخوردی بین متغیرها و مکانیسم های مختلف و در نتیجه قابل اتکا نبودن نتایج به دست آمده ایجاد گردید. لذا, نویسندگان درصدد برآمدند تا با ارائه مدلی کلی نگر با استفاده از دیدگاه سیستمی, راه حلی قابل اتکا برای نقایص مذکور ارائه کنند. در این پژوهش ابتدا با روش شناخت تاریخی در چارچوب مطالعات کتابخانه ای, به استخراج متغیرها, مکانیسم ها و روابط موجود آن ها به صورت نظام مند پرداخته شد. سپس با استفاده از نرم افزار ونسیم دی اس اس مدلی کاربردی در خصوص بهینه سازی هزینه های نمایندگی در رابطه مدیر و مالک ارائه گردید. با پیشینه کاوی و مطالعه مبانی نظری سازوکارهای مهمی شامل هیئت مدیره, حسابرسی مستقل, بدهی, سود تقسیمی, بازار کار مدیران, بازار کنترل شرکت, رقابت در بازار محصول, پاداش مدیران, تحلیلگران مالی, هویت سازمانی و جنسیت مدیر که می توانند نقش بسزایی در فرونشاندن تضاد نمایندگی داشته باشند شناسایی و در مدل استفاده شد. مدل ارائه شده نشان می دهد روابط بین متغیرها و مکانیسم های مرتبط با هزینه های نمایندگی در رابطه مدیر-مالک بسیار پیچیده تر از آن است که بتوان با روش هایی چون رگرسیون مورد بررسی قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستایش، محمدحسین، و غیوری مقدم، علی. (1397). ارائه مدل هزینه های نمایندگی در رابطه مدیر-مالک با استفاده از دیدگاه سیستمی. حسابداری مالی، 10(38 )، 46-89. SID. https://sid.ir/paper/168171/fa

    Vancouver: کپی

    ستایش محمدحسین، غیوری مقدم علی. ارائه مدل هزینه های نمایندگی در رابطه مدیر-مالک با استفاده از دیدگاه سیستمی. حسابداری مالی[Internet]. 1397؛10(38 ):46-89. Available from: https://sid.ir/paper/168171/fa

    IEEE: کپی

    محمدحسین ستایش، و علی غیوری مقدم، “ارائه مدل هزینه های نمایندگی در رابطه مدیر-مالک با استفاده از دیدگاه سیستمی،” حسابداری مالی، vol. 10، no. 38 ، pp. 46–89، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168171/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button