مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,458
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

898
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی ارتباط بین افشای اطلاعات مسوولیت اجتماعی شرکت ها و رقابت بازار محصول

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 124

چکیده

 رقابت در بازار محصول, به عنوان یک عامل حیاتی در اتخاذ تصمیمات افشای اطلاعات توسط شرکت ها می باشد. هدف این پژوهش, بررسی ارتباط بین سطح افشای مسوولیت اجتماعی شرکت ها و رقابت بازار محصول می باشد. جامعه مورد مطالعه, بدون نمونه گیری شامل صنایع شیمیایی, فرآورده های نفتی و سیمانی پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران(54 شرکت) می باشد که برای دو دوره مالی 1390 و 1391 مورد بررسی قرار گرفته است. سطح افشاء مسوولیت اجتماعی شرکت ها با استفاده از تحلیل محتوای گزارش سالانه هیات مدیره و رقابت بازار محصول با استفاده از شاخص هرفیندال- هیرشمن اندازه گیری شده است. برای آزمون فرضیات, از تحلیل رگرسیون چند متغیره به روش داده های ترکیبی و نرم افزار  Eviews7 استفاده شده است. نتایج این پژوهش نشان داد, بین سطح افشای مسوولیت اجتماعی شرکت و رقابت بازار محصول ارتباط معنی داری وجود ندارد. همچنین, بین سطح افشاء عملکرد اجتماعی و زیست محیطی شرکت با رقابت بازار محصول ارتباط معنداری وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدپور، احمد، و فرمانبردار، مریم. (1394). بررسی ارتباط بین افشای اطلاعات مسوولیت اجتماعی شرکت ها و رقابت بازار محصول. حسابداری مالی، 7(26)، 103-124. SID. https://sid.ir/paper/168274/fa

    Vancouver: کپی

    احمدپور احمد، فرمانبردار مریم. بررسی ارتباط بین افشای اطلاعات مسوولیت اجتماعی شرکت ها و رقابت بازار محصول. حسابداری مالی[Internet]. 1394؛7(26):103-124. Available from: https://sid.ir/paper/168274/fa

    IEEE: کپی

    احمد احمدپور، و مریم فرمانبردار، “بررسی ارتباط بین افشای اطلاعات مسوولیت اجتماعی شرکت ها و رقابت بازار محصول،” حسابداری مالی، vol. 7، no. 26، pp. 103–124، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168274/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button