مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,298
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

782
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز بر خودکارآمدی، باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت های دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 126

چکیده

 این پژوهش, با هدف بررسی تاثیر مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز بر خودکارآمدی, باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت های دانش آموزان سال اول دبیرستان به مرحله اجرا درآمد. روش پژوهش, روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون, پس آزمون همراه با گروه آزمایش و کنترل بود. جامعه آماری پژوهش, دانش آموزان سال اول دبیرستان در استان چهار محال و بختیاری در سال تحصیلی 90-89 با حجم نمونه 34120 نفر بودند که به صورت تصادفی چند مرحله ای از بین آنها تعداد 64 دانش آموز دختر و پسر انتخاب و در 2 گروه آزمایش (n=32) و کنترل (n=32) گمارده شدند. هر دو گروه آزمایش و کنترل طی سه مرحله پیش آزمون, پس آزمون و پیگیری 3 ماهه پرسشنامه های خودکارآمدی, باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت ها را تکمیل کردند. ضمنا گروه آزمایش طی 9 جلسه 90 دقیقه ای مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز را دریافت کردند. نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری نشان داد, ارائه مشاوره شغلی به روش یادگیری کرومبولتز در مقایسه با گروه کنترل موجب افزایش میانگین نمرات خودکارآمدی و کاهش میانگین نمرات باورهای ناکارآمد حرفه ای شده است (P<0.01). هم چنین از بین 6 حیطه باور به مهارت ها نیز حیطه های واقع گرا و جستجوگر در اثر ارائه مشاوره شغلی تفاوت معنادار پیدا کردند (P<0.05). در ضمن, نتایج تحلیل کواریانس چند متغیری نشان داد که پس از گذشت 3 ماه, تاثیر مشاوره شغلی گروهی بر بهبود میانگین نمرات خودکارآمدی و باورهای ناکارآمد حرفه ای پایدار بوده است (P<0.01).

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جلالی، داریوش، آقایی، اصغر، و نظری، فرحناز. (1392). تاثیر مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز بر خودکارآمدی, باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت های دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(1 (پیاپی 13))، 109-126. SID. https://sid.ir/paper/168576/fa

    Vancouver: کپی

    جلالی داریوش، آقایی اصغر، نظری فرحناز. تاثیر مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز بر خودکارآمدی, باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت های دانش آموزان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1392؛4(1 (پیاپی 13)):109-126. Available from: https://sid.ir/paper/168576/fa

    IEEE: کپی

    داریوش جلالی، اصغر آقایی، و فرحناز نظری، “تاثیر مشاوره شغلی گروهی به روش یادگیری کرومبولتز بر خودکارآمدی, باورهای ناکارآمد حرفه ای و باور به مهارت های دانش آموزان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 4، no. 1 (پیاپی 13)، pp. 109–126، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168576/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button