مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,814
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

724
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه دیدگاه معلمان دروس علوم، ریاضی، عربی و ادبیات دوره راهنمایی در بکارگیری و اولویت بندی مهارت های فن آوری داده ای و ارتباطات

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 61

چکیده

 هدف از این پژوهش مقایسه دیدگاه معلمان دروس علوم, ریاضی, عربی و ادبیات در بکارگیری و اولویت بندی مهارت های فاوا بمنظور اثربخشی برنامه درسی دوره راهنمایی بوده است. این پژوهش از نوع زمینه ای بوده است از بین 4010 نفر از معلمان دروس مورد بررسی, 350 نفر با استفاده از جدول مورگان به روش تصادفی تعیین و از بین نمونه 117 نفر از معلمان دارای شرایط انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته می باشد که پایایی آن بر اساس آلفای کرونباخ (%93.8) محاسبه و با استفاده از ماژول های بنیاد جهانی ICDL تهیه گردیده است. جهت تجزیه و تحلیل داده ها افزون بر آمار توصیفی از آمار استنباطی و آزمون کروسکال والیس استفاده شده است. نتایج پژوهش حاکی از آنست که از دیدگاه معلمان بکارگیری مهارت های هفت گانه فاوا در یادگیری این دروس موثر است. بین میانگین نمره های معلمان در خصوص چهار مهارت مفاهیم پایه سخت افزار و فن آوری داده ها, کامپیوتر و مدیریت فایل ها, بکارگیری نرم افزار واژه پرداز, جستجوی اینترنتی و پست الکترونیک, تفاوتی معنی دار وجود ندارد, ولی در بکارگیری سه مهارت دیگر تفاوت معنی دار مشاهده شد. بکارگیری صفحه گسترده و بانک داده ای در آموزش درس ریاضی و نرم افزار ارایه مطالب در آموزش درس علوم از اولویت بالاتری نسبت به سایر مهارت های فاوا برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شریعتمداری، علی، سیف نراقی، مریم، نادری، عزت اله، و طالب، زهرا. (1391). مقایسه دیدگاه معلمان دروس علوم, ریاضی, عربی و ادبیات دوره راهنمایی در بکارگیری و اولویت بندی مهارت های فن آوری داده ای و ارتباطات. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 3(1 (پیاپی 9))، 37-61. SID. https://sid.ir/paper/168599/fa

    Vancouver: کپی

    شریعتمداری علی، سیف نراقی مریم، نادری عزت اله، طالب زهرا. مقایسه دیدگاه معلمان دروس علوم, ریاضی, عربی و ادبیات دوره راهنمایی در بکارگیری و اولویت بندی مهارت های فن آوری داده ای و ارتباطات. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1391؛3(1 (پیاپی 9)):37-61. Available from: https://sid.ir/paper/168599/fa

    IEEE: کپی

    علی شریعتمداری، مریم سیف نراقی، عزت اله نادری، و زهرا طالب، “مقایسه دیدگاه معلمان دروس علوم, ریاضی, عربی و ادبیات دوره راهنمایی در بکارگیری و اولویت بندی مهارت های فن آوری داده ای و ارتباطات،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 3، no. 1 (پیاپی 9)، pp. 37–61، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168599/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button