مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,021
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

995
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تحلیل عاملی تاییدی مدل رهبری معنوی در آموزش عالی

صفحات

 صفحه شروع 19 | صفحه پایان 41

چکیده

 هدف از این مطالعه, تحلیل عاملی تاییدی مدل رهبری معنوی درآموزش عالی, ازدیدگاه روسا و معاونان دانشگاه های جامع آزاد اسلامی ایران و روسا و معاون دانشکده های آن می باشد. به روش ترکیبی, با تلفیق پژوهش کیفی و کمی در یک مطالعه توصیفی- مقطعی, رهبری معنوی در آموزش عالی مورد بررسی قرار گرفت. روش تحلیل کیفی, تحلیل تماتیک یا مضمون و روش تحلیل کمی, تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. این بررسی با بهره گیری از نظرات 40 نفراز پنل خبرگان برای بررسی روایی صوری و محتوایی پرسشنامه و همچنین دریافت و بررسی 530 پرسشنامه تکمیل شده توسط روسا و معاونان با سابقه و صاحب نظردر واحد های جامع دانشگاه های آزاد اسلامی ایران ودانشکده های آن جهت روایی سازه و تحلیل عاملی تاییدی انجام شد.داده ها توسط نرم افزار اس پی اس اس و اسمارت پی ال اس مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. ضریب پایایی پرسشنامه بر اساس آلفای کرونباخ مقدار قابل قبول (0.92 )نشان داد. مدل مفهومی و پرسشنامه محقق ساخته رهبری معنوی درآموزش عالی , واجد پایایی و روایی بالایی بود. در پژوهش حاضر, مدل رهبری معنوی در آموزش عالی, درپنج حیطه وبیست ودو شاخص تدوین واعتبارسنجی شد. بر اساس نتایج تحلیل عاملی تاییدی , ابزار مذکور از شاخص های برازش مطلوبی برخوردار است. پیشنهاد می شود دیدگاه نوین تدوین شده مدل رهبری معنوی در آموزش عالی, به همه اعضای دانشگاه آموزش داده شود وپرسشنامه محقق ساخته مذکوردر نمونه های آماری بزرگ تر, اجرا گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلطانی سروستانی، ژاله، صالحی، مسلم، قلتاش، عباس، و نادی، محمدعلی. (1396). تحلیل عاملی تاییدی مدل رهبری معنوی در آموزش عالی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 8(4 (پیاپی 32) )، 19-41. SID. https://sid.ir/paper/168607/fa

    Vancouver: کپی

    سلطانی سروستانی ژاله، صالحی مسلم، قلتاش عباس، نادی محمدعلی. تحلیل عاملی تاییدی مدل رهبری معنوی در آموزش عالی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1396؛8(4 (پیاپی 32) ):19-41. Available from: https://sid.ir/paper/168607/fa

    IEEE: کپی

    ژاله سلطانی سروستانی، مسلم صالحی، عباس قلتاش، و محمدعلی نادی، “تحلیل عاملی تاییدی مدل رهبری معنوی در آموزش عالی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 8، no. 4 (پیاپی 32) ، pp. 19–41، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168607/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button