مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

911
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

762
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقدار توجه به تربیت شهروندی در مولفه های جو، ساختار و ارتباط متقابل دانش آموز و معلم (مطالعه موردی: معلمان دوره متوسطه شهر همدان)

صفحات

 صفحه شروع 137 | صفحه پایان 154

چکیده

 هدف از این پژوهش, شناسایی مقدار توجه به تربیت شهروندی در مولفه های جو, ساختار و ارتباط متقابل دانش آموز و معلم دوره متوسطه استان همدان بود. جامعه شامل تمامی دبیران مدارس متوسطه شهر همدان بوده است و حجم نمونه محاسبه شده 143 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای متناسب با جامعه آماری انتخاب شدند. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته با گویه مرتبط با سه مولفه جو اجتماعی, ساختار سازمانی و تعامل معلم و دانش آموز که بر اساس طیف پنج درجه ای لیکرت از کاملا نامطلوب تا کاملا مطلوب بوده است. پایایی پرسشنامه به روش آلفای کرونباخ 0.877 به دست آمد و روایی محتوایی و صوری آن به تایید 5 نفر از متخصصان دانشگاهی رسید. برای تجزیه و تحلیل آماری از تکنیک های توصیفی و استنباطی آمار با بهره گیری از نرم افزار Spss18 استفاده گردید. نتایج نشان داد که مولفه های جو اجتماعی و ساختار سازمانی در سطح مطلوب و مولفه کنش متقابل معلم و دانش آموز در سطح متوسطاز نظر مقدار توجه به تربیت شهروندی قرار دارند. بدین ترتیب توصیه عمده این پژوهش, لزوم تقویت روابط متقابل معلم و دانش آموز بمنظور تحقق بهتر اهداف رفتار شهروندی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    لیاقت دار، محمد جواد، موسوی، ستاره، و ببری، حسن. (1392). مقدار توجه به تربیت شهروندی در مولفه های جو, ساختار و ارتباط متقابل دانش آموز و معلم (مطالعه موردی: معلمان دوره متوسطه شهر همدان). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 4(2 (پیاپی 14))، 137-154. SID. https://sid.ir/paper/168640/fa

    Vancouver: کپی

    لیاقت دار محمد جواد، موسوی ستاره، ببری حسن. مقدار توجه به تربیت شهروندی در مولفه های جو, ساختار و ارتباط متقابل دانش آموز و معلم (مطالعه موردی: معلمان دوره متوسطه شهر همدان). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1392؛4(2 (پیاپی 14)):137-154. Available from: https://sid.ir/paper/168640/fa

    IEEE: کپی

    محمد جواد لیاقت دار، ستاره موسوی، و حسن ببری، “مقدار توجه به تربیت شهروندی در مولفه های جو, ساختار و ارتباط متقابل دانش آموز و معلم (مطالعه موردی: معلمان دوره متوسطه شهر همدان)،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 14)، pp. 137–154، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا