مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,040
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین نقش سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی درگرایش به نوآوری سازمانی آنان (مورد: دانشگاه بیرجند)

صفحات

 صفحه شروع 63 | صفحه پایان 83

چکیده

 این تحقیق با هدف تبیین نقش سرمایه های انسانی کارکنان دانشگاه بیرجند در گرایش به نوآوری سازمانی آنان و بر اساس مدل سرمایه های انسانی کرافورد و مدل گرایش به نوآوری سازمانی ترکیبی جمینزو جیمنز, پنیادز, پراجگو و سوهال انجام شده است. روش پژوهش توصیفی و همبستگی, و روش تحلیل از نوع مدل یابی معادلات ساختاری بوده است. جامعه آماری شامل کارکنان 7 دانشکده و کارکنان ستادی/ پشتیبانی دانشگاه به تعداد 414 نفر بوده که با استفاده از فرمول نمونه گیری کوکران و روش نمونه گیری طبقه ای با اختصاص متناسب, حجم نمونه 162 نفر انتخاب شد. از پرسشنامه سرمایه های انسانی با پایایی (a=0.94) و پرسشنامه گرایش به نوآوری سازمانی با پایایی (a=0.91) استفاده شد, که روایی محتوا و سازه آن ها نیز مورد بررسی و تایید قرارگرفت. داده ها براساس فرضیه های پژوهش و با استفاده از آزمون کولموگروف- اسمیرنوف, تی تک نمونه ای, مدل یابی معادلات ساختاری و رگرسیون گام به گام تحلیل شدند. نتایج تی تک نمونه ای نشان داد, میانگین سرمایه های انسانی و گرایش به نوآوری سازمانی کارکنان به طور معناداری پایین تر از میانگین مورد انتظار بوده است. بر اساس مدل یابی معادلات ساختاری, سرمایه های انسانی با ضریب مسیر (g=0.63) بر نوآوری فرایندی و با ضریب مسیر (g=0.71) بر گرایش به نوآوری سازمانی تاثیرگذار بوده است اما بر نوآوری تولیدی و اداری آنان تاثیری نداشته است. نتایج رگرسیون گام به گام نشان داد, دانش و تخصص به عنوان مولفه های سرمایه های انسانی, 38 درصد از گرایش به نوآوری سازمانی کارکنان را پیش بینی می نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ابیلی، خدایار، مزاری، ابراهیم، خباره، کبری، و ملکی، معصومه. (1394). تبیین نقش سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی درگرایش به نوآوری سازمانی آنان (مورد: دانشگاه بیرجند). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 6(1 (پیاپی 21))، 63-83. SID. https://sid.ir/paper/168657/fa

    Vancouver: کپی

    ابیلی خدایار، مزاری ابراهیم، خباره کبری، ملکی معصومه. تبیین نقش سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی درگرایش به نوآوری سازمانی آنان (مورد: دانشگاه بیرجند). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1394؛6(1 (پیاپی 21)):63-83. Available from: https://sid.ir/paper/168657/fa

    IEEE: کپی

    خدایار ابیلی، ابراهیم مزاری، کبری خباره، و معصومه ملکی، “تبیین نقش سرمایه های انسانی کارکنان مراکز آموزش عالی درگرایش به نوآوری سازمانی آنان (مورد: دانشگاه بیرجند)،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 6، no. 1 (پیاپی 21)، pp. 63–83، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168657/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا