مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,419
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

744
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی فرایند یادگیری گروهی در دانشجویان بر اساس مدل نپ

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 88

چکیده

 این مطالعه قصد دارد تا با ارزیابی مدل مفهومی یادگیری گروهی «نپ» فرایندهای اجتماعی شناختی اثرگذار بر اثربخشی گروه و یادگیری گروهی دانشجویان را مورد بررسی و روش ارتباط این عوامل را آزمون نماید. در این مطالعه از روش پژوهش توصیفی-همبستگی استفاده شد. کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد واحد ساوه به عنوان جامعه آماری و نمونه ای به حجم 191 نفر با روش نمونه گیری هدفمند- قضاوتی انتخاب شدند. ابزار گرد آوری داده ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته شامل 5 متغیر اصلی ساختار و زمینه گروه, باورهای گروه, رفتارهای یادگیری گروهی, فراشناخت و اثربخشی گروه به همراه زیر مولفه های آن ها بود که آلفای کرونباخ هریک از این متغیرها به ترتیب عبارتند از: 0.72, 0.78, 0.70, 0.71, 0.72. نتایج تحلیل رگرسیون وجود رابطه مثبت و معنی دار بین متغیرها را به صورت دو به دو تایید و تجزیه و تحلیل رگرسیون چند متغیره وجود رابطه تعاملی بین متغیرها را به صورت جزئی مورد تایید قرار داد. سپس برازش مدل با نرم افزار لیزرل ارزیابی شد که نتایج برازش کل مدل را تایید نکرد. هم چنین, نتایج تحلیل مسیر یک مدل نوین را پیشنهاد کرد که نشان می دهد برای موفقیت یادگیری گروهی و اثربخشی گروه باید باورها و فراشناخت گروه مورد ملاحظه و توجه قرار گیرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدداوودی، امیرحسین، و حجتی، فائزه. (1390). ارزیابی فرایند یادگیری گروهی در دانشجویان بر اساس مدل نپ. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 2(3 (پیاپی 7))، 57-88. SID. https://sid.ir/paper/168670/fa

    Vancouver: کپی

    محمدداوودی امیرحسین، حجتی فائزه. ارزیابی فرایند یادگیری گروهی در دانشجویان بر اساس مدل نپ. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1390؛2(3 (پیاپی 7)):57-88. Available from: https://sid.ir/paper/168670/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین محمدداوودی، و فائزه حجتی، “ارزیابی فرایند یادگیری گروهی در دانشجویان بر اساس مدل نپ،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 2، no. 3 (پیاپی 7)، pp. 57–88، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168670/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button