مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,686
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

922
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه بین هوش اجتماعی و رفتار مدنی–تحصیلی با اثربخشی آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا همدان

صفحات

 صفحه شروع 175 | صفحه پایان 188

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش, بررسی رابطه بین رفتار مدنی–تحصیلی و هوش اجتماعی با اثربخشی آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا همدان بود. روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی بود. جامعه آماری این پژوهش را تمامی دانشجویان تحصیلات تکمیلی (2702) نفر تشکیل دادند که با استفاده از نمونه گیری طبقه ای تصادفی تعداد 336 نفر به عنوان نمونه آماری بر اساس فرمول کوکران انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها از سه پرسشنامه: هوش اجتماعی, رفتارمدنی-تحصیلی و پرسشنامه اثربخشی آموزشی استفاده شد. جهت تجزیه و تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون, آزمون t برای گروه های مستقل و تحلیل رگرسیون استفاده شد. نتایج پژوهش نشان داد که: وضعیت هوش اجتماعی پایین تر از سطح متوسط است, اما رفتار مدنی-تحصیلی و اثربخشی آموزشی دانشجویان بالاتر از سطح متوسط می باشد. ضریب همبستگی پیرسون نشان دادکه بین هوش اجتماعی و رفتار مدنی- تحصیلی با اثربخشی آموزشی رابطه مثبت و معناداری در حد متوسط وجود دارد. نتایج تحلیل رگرسیون چندگانه بیانگر آن شد که از بین مولفه های هوش اجتماعی, مولفه های پردازش اطلاعات و آگاهی های اجتماعی در پیش بینی اثربخشی آموزشی موثر هستند. هم چنین از بین مولفه های رفتار مدنی-تحصیلی, مولفه های پایبندی به قواعد و برقراری روابط صمیمانه بیش ترین تاثیر را در پیش بینی اثربخشی آموزشی دارند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصیری، فخرالسادات، گیلانی، مریم، و اسکندری، اصغر. (1393). رابطه بین هوش اجتماعی و رفتار مدنی–تحصیلی با اثربخشی آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا همدان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 5(1 (پیاپی 17))، 175-188. SID. https://sid.ir/paper/168685/fa

    Vancouver: کپی

    نصیری فخرالسادات، گیلانی مریم، اسکندری اصغر. رابطه بین هوش اجتماعی و رفتار مدنی–تحصیلی با اثربخشی آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا همدان. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1393؛5(1 (پیاپی 17)):175-188. Available from: https://sid.ir/paper/168685/fa

    IEEE: کپی

    فخرالسادات نصیری، مریم گیلانی، و اصغر اسکندری، “رابطه بین هوش اجتماعی و رفتار مدنی–تحصیلی با اثربخشی آموزشی دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه بوعلی سینا همدان،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 175–188، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168685/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا