مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,269
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده

صفحات

 صفحه شروع 109 | صفحه پایان 145

چکیده

 هدف این پژوهش نشان دادن چگونگی ارائه مفهومی از سازمان یادگیرنده, تثبیت و ایجاد مدل آموزشی, ملزومات و مشخصه های این مدل می باشد. لذا به تدوین مدلی مناسب جهت سنجش فرایند آموزش متناسب با ویژگی های سازمان یادگیرنده که از روایی و اعتبار قابل قبولی برخوردار باشد, پرداخته شده است. در ابتدا طی مطالعات میدانی ومصاحبه با خبرگان صنعت و بررسی ادبیات موضوع, رویکردها و اقدامات مختلفی که سازمان ها می توانند آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده را متحقق سازند شناسایی و بر اساس آن پرسشنامه سازمان یادگیرنده در قالب 94 سؤال تدوین شد. در مرحله بعد روایی محتوای پرسشنامه از منظر شاخص های شفافیت, مناسبت وجامعیت توسط خبرگان ارزیابی شده و با اعمال نظرها و اصلاحات صورت گرفته, پرسشنامه نهایی با 72 سؤال و در قالب 12 شاخص محوری, این مدل را مورد سنجش قرار داد. جامعه آماری متشکل از سه شرکت سیمانی با ظرفیت تولید اسمی بالای ده هزار تنی و بالغ بر 1719 نفر می باشد و پرسشنامه در میان نمونه ای متشکل از 326 نفر از تکنسین ها, کارشناسان و مدیران مورد آزمون قرار گرفت. یافته های پژوهش نشان می دهد که شرکتهای سیمانی از لحاظ سازمان یادگیرنده در سطح متوسط می باشند و موانعی پیش روی انها می باشد. بر این اساس برای تبدیل شرکتهای تحت مطالعه به سازمان یادگیرنده, راهکارهای اثربخشی ارایه گردیده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کاظمی، مجتبی، رحیمیان، حمید، و عباس پور، عباس. (1397). طراحی آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 9(3 (پیاپی 35) )، 109-145. SID. https://sid.ir/paper/168734/fa

    Vancouver: کپی

    کاظمی مجتبی، رحیمیان حمید، عباس پور عباس. طراحی آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1397؛9(3 (پیاپی 35) ):109-145. Available from: https://sid.ir/paper/168734/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی کاظمی، حمید رحیمیان، و عباس عباس پور، “طراحی آموزش مبتنی بر سازمان یادگیرنده،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 9، no. 3 (پیاپی 35) ، pp. 109–145، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/168734/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button